فرمانده نیروی دریایی ارتش:

حرکت در خط «ولایت» موفقیت را در پی دارد

دریادار ایرانی گفت: موفقیت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در انجام مأموریت خود، نشان داد که حرکت در خط ولایت، موفقیت و سربلندی را در پی دارد؛ حتی اگر پنجه در پنجه استکبار جهانی باشیم.
کد خبر: ۴۹۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 29November 2021

موفقیت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش نشان داد حرکت در خط ولایت، موفقیت را در پی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از تقریظ فرمانده معظم کل قوا بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش اعزامی به اقیانوس اطلس، ضمن تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در اقیانوس اطلس پیام صلح و دوستی را به جهانیان مخابره کرد.

وی با اشاره به اینکه پیام صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش برای دیگر کشور‌ها برگرفته از آموزه‌های دینی ما است، افزود: ما همواره منادی صلح و دوستی بوده، هستیم و خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در این مأموریت ۱۳۳ روزه، ۴۵ هزار کیلومتر از بندرعباس تا بندر سن‌پترزبورگ دریانوردی کرد و توانست اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی را با موفقیت بپیماید؛ این در حالی بود که ناوگروه ما، ۴۵ روز را در شرایط نامساعد جوی سپری کرد.

دریادار ایرانی با اشاره به ره‌آورد مأموریت ناوگروه ۷۵ بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پیامد‌های اجرای مأموریت این ناوگروه رسیدن به دستاوردی انقلابی و ارزشمند است؛ فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند «۲ اقیانوس اطراف ما است، اطلس و هند. ما اگر بتوانیم دریانوردی را تقویت کنیم و تسلط خود را بر دریا افزایش دهیم، این خودش یک قدرت قابل توجه و تعیین‌کننده است».

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین پیام ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش تحقق اهداف و تدابیر فرمانده معظم کل قوا بوده است. با این اتفاق هیمنه استکبار جهانی که همواره سعی در برهم زدن تمرکز ما داشت، فرو ریخت. یکی دیگر از دستاورد‌های ناوگروه ۷۵ در حوزه فناورانه بود؛ امروز کشور ما در قله افتخار و اقتدار قرار دارد به طوری که هر روز شاهد رشد علمی و فناورانه در ایران اسلامی هستیم.

فرمانده نداجا با اشاره به توانمندی کارکنان نیروی دریایی در ساخت تجهیزات مورد نیاز و عملیاتی این نیرو گفت: نیروی دریایی امروز به سطحی از توانمندی دست یافته است که در داخل ناو می‌سازد و نمونه آن هم همین ناوشکن «سهند» است که توانست با اقتدار مأموریت طولانی و دشوار خود را به نحو مطلوبی سپری کند.

دریادار ایرانی عنوان کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های ناوگروه ۷۵، شناسایی برخی نقاط ضعف بود. مطمئناً ما در آینده با برطرف کردن این نقاط، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در حوزه دریانودی خواهیم بود.

وی ادامه داد: یک دستاورد دیگر به حوزه امنیتی و دفاعی مربوط می‌شود؛ اینکه نیروی دریایی پای در اقیانوس اطلس می‌گذارد بدون تردید پیام‌های زیادی را برای دشمنان در پی دارد. تحلیل دشمنان این بود که ایران توانایی پیمودن ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در دریا را ندارد در صورتی که این تحلیل از اساس با شکست مواجه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یکی دیگر از پیامد‌های اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت این ناوگروه را ایجاد اعتماد و غرور ملی عنوان کرد و افزود: انگیزه‌های ملی نسبت به خودکفایی با این موفقیت افزایش پیدا کرد.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: من از تمام کسانی که در این راه تلاش و از نیروی دریایی ارتش و ناوگروه ۷۵ حمایت کردند، تشکر می‌کنم. موفقیت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در انجام این مأموریت نشان داد که حرکت در خط ولایت، موفقیت و سربلندی را در پی دارد؛ حتی اگر پنجه در پنجه دشمن و استکبار جهانی باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار