نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد:

ضرورت احیای سنت شعرخوانی آئینی در مازندران

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بر احیای سنت شعر خوانی آئینی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ - 05July 2015

ضرورت احیای سنت شعرخوانی آئینی در مازندران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران، آیت ا... "نورا... طبرسی" نماینده ولی فقیه در استان مازندران که در آئین شعرخوانی آئینی شاعران استان سخن می گفت، با بیان این مطلب که هیچ فرهنگ و هنری باسابقه تر از شعر وجود ندارد، افزود: اولین شاعر، حضرت آدم بوده که وقتی وارد زمین شده، شعری سروده است.

وی با تبریک میلاد امام حسن(ع)، به زمان ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره و اظهار کرد: وقتی همه جا سرشار از ظلم و ستم شود، حضرت امام زمان(عج) ظهور می کنند تا ظلم و جور از میان برود.

آیت الله طبرسی با اشاره به برگزاری شب شعر شعرای آئینی استانی برای اولین بار در کشور، ادامه داد: حرکت اولیه این آئین که در ساری برگزار شد، حرکت بسیار خوبی بود و به تأسی از شیوه و روش و سلوک مقام معظم رهبری در شب 15 ماه مبارک رمضان انجام گرفت.

امام جمعه ساری همچنین با ابراز رضایت از استقبال خوب انجام گرفته از فضای شاعرانه آئینی، تاکید کرد: این گونه برنامه ها نباید فقط به همین یکبار معطوف شده و سنت شعر خوانی آئینی باید در مازندران احیاء شود.

آیت الله طبرسی ادامه داد: فضای شاعری خوبی در جامعه هنری استان وجود دارد و جوانان امروز شاعران خوبی هستند که باید آنها را سر و سامان داد.

وی با تصریح اینکه اشعار آئینی باید پالایش و مستند شود، خاطرنشان کرد: اشعار از تخیل سرچشمه می گیرند و سرودن شعر نیاز به قریحه، ذوق، عشق و البته علم و سواد دارد.

آیت الله طبرسی کیفیت شب شعر "راز عشق" را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ان شاء ا... در سالهای آتی شعرهای بهتری را شاهد باشیم، البته اشعار امشب هم بسیار زیبا بودند، به ویژه اشعاری که با گویش محلی خوانده شدند.

رئیس حوزه هنری استان مازندران نیز در این مراسم، شعر را یکی از والاترین هنرها برشمرد و افزود: شعرا مسئولیت سنگینی در قبال مسائل جامعه  دارند.

سینا دلشادی افزود: شعرا باید با به خدمت گرفتن این هنر ارزنده، خلوت مخاطبان خود را با معنویت و روحیه امید، نشاط و تحرک و پیشرفت غنی سازند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «متأسفانه  برخی تهاجم گستردهی جبهه سوگند خورده علیه هویت اسلامی و هویت فرهنگی را با وجود نشانه های آشکار آن نمی بینند، اما شاعر با روح هنری و نگاه تیزبین و دغدغه مند خود، به دفاع از این هویت برمی خیزد »، مسئولیت سنگین و با اهمیت شاعران را مورد تاکید قرار داد و افزود: شاعر باید با بهره گیری از این هنرخود به یاری جبهه مظلوم برخیزد و حق و حقیقت را با اشعار خود نشان دهد.

دلشادی با بیان اینکه چندین سال است که در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) شاعران ، مداحان ، اهالی فرهنگ و  اساتید شعر و ادب به محضر مقام معظم رهبری رفته و در حضور ایشان اشعار خود را قرائت می کنند، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور به همت حوزه هنری استان مازندران این مراسم معنوی که با ذوق و شور شاعران مازنی در وصف اهل بیت(علیهم السلام) همراه بود با الهام از حضور شاعران برجسته آئینی کشور در محضر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) ویژه ماه مبارک رمضان، در دستور کار حوزه هنری مازندران قرار گرفت و به شکلی مطلوب برگزار شد.

 وی خاطرنشان کرد: شش شاعر مازنی در این شب شعر سروده های خویش را به زبان های فارسی و مازندرانی قرائت کردند که مورد استقبال نماینده محترم مقام معظم رهبری در مازندران نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار