مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسالت بسیج در جهاد تبیین، بصیرت‌افزایی جامعه است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جهاد تبیین یکی از مهمترین کارکردهای بسیج است و بسیجیان باید با بصیرت‌افزایی و ارتقای آگاهی‌های جامعه برای دفاع از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در این جهاد نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ - 29November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گردهمایی پیشکسوتان بسیجی ناحیه مالک که شامگاه دوشنبه در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بسیج مستضعفین زمانی تشکیل شد که جوانان این سرزمین با شور و شعور انقلابی خود، ایران اسلامی را از لوث فعالیت‎های پلید لانه جاسوسی آمریکا پاک کرده و به دنبال آن، سیل عظیمی از تهدیدات و فشارهای جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده بود.

این مسئول ادامه داد: در این شرایط فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج، نشان از ایمان آن رهبر نورانی به وعده نصرت الهی و لبیک ملت عزیز ایران نشان از اعتماد به فرامین و منویات بنیانگذار عظیم‎الشأن انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به‎فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب یک یوم الله است زیرا همین نیروهای آتش به‎اختیار بسیج هستند که در مقاطع حساس تاریخ، ید بیضا و عصای موسای رهبران فرزانه انقلاب بوده‎اند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه خدمت مخلصانه بسیجیان به انقلاب محدود به زمان و مکان نیست، خاطرنشان کرد: تجلی واژه «تفنگ» در فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، تنها منحصر به توانمندی نظامی بسیج نیست بلکه این مفهوم در روح تعبیر، به معنای استفاده از ظرفیت‎ها و توانمندی‎های جوانان در همه زمینه‎ها است که به‎فضل پروردگار، امروزه شاهد هستیم که جوانان مؤمن و انقلابی ما در قالب «بسیجی»، در هر عرصه‎ای که کشور به آن نیاز داشته باشد، حضور پیدا می‎کنند. امروز میدان نقش‌آفرینی بسیجیان در راه پاسداری از آرمان‎های انقلاب از حوزه علم و فناوری تا اقتصاد و توسعه، گسترده شده‎است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: امتداد نهضت بسیج حتی به ظهور حضرت مهدی (عج) نیز ختم نمی‎شود چراکه بسیجیان مخلص و متعهدی که در دامان نظام جمهوری اسلامی تربیت شده‎اند، ثمره شجره طیبه‎ای هستند که ان‌شاءالله با ظهور حضرت مهدی (عج) در رکاب آن حضرت خواهند بود.

وی در ادامه به گسترش تفکر بسیجی به جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بسیج وارد ۴۳ سالگی شد و از طرفی خار چشم دشمنان و از طرف دیگر امید دل دوستان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نهال، امروز درخت تناور و پرثمری شده که علاوه بر مردم ایران اسلامی، سایر ملت‌های آزاده دنیا نیز از سایه‌سار آن بهره شده‌اند و امروز جبهه مقاومت تفسیر بسیج جهان اسلام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به رسالت بسیج اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از بسیجیان انتظارات زیادی دارند که مهمترین آن حضور جهادی در عرصه‌های مختلف همچون جهاد رزمی، جهاد علمی و جهاد تبیین است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: جهاد تبیین یکی از مهمترین کارکردهای بسیج است و بسیجیان باید با بصیرت‌افزایی و ارتقای آگاهی‌های جامعه، برای دفاع از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در این جهاد نقش‌آفرینی کنند.

این مسئول گفت: بسیجیان، پیشکسوتان بسیجی و رزمندگان عرصه‌های عزت و شرف پرچم این مشی و مرام را با قدرت به دست بگیرند و با اخلاص به اسلام و انقلاب خدمت کنند تا پرچم را به دست صاحب آن اصلی حضرت مهدی (عج) بسپاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار