شعرخوانی شهید مدافع حرم برای امام حسن (ع) در میدان نبرد + فیلم

شهید محمدرضا بیات علاقه خاصی به امام حسن (ع) داشت و ذکر این نکته همواره در خاطرات دوستان و آشنایان درباره او بیان شده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰ - 01December 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید محمدرضا بیات سال ۱۳۶۵ در محله فلاح تهران به دنیا آمد که در دو سالگی مادر خود را از دست داد. از آنجا که عشق به اسلام و انقلاب در دلش ریشه دوانده بود و علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و نظامی بود در سال ۱۳۹۴ وارد لشکر عملیاتی محمد رسول الله (ص) شد.

شعرخوانی شهید بیات درباره امام حسن (ع) در میدان نبرد+ فیلم

علاوه بر استعداد خوبش در بحث‌های عملیاتی پس از ورود به لشکر دوره‌های امداد و اورژانس را نیز گذراند. با شروع جنگ سوریه از نیرو‌های داوطلبی بود که حاضر به دفاع از حرم حضرت زینب (س) شد و به این کشور رفت. او به عنوان فرمانده عملیاتی به لشکر فاطمیون منتقل شد و از نیرو‌های خط شکن و شجاع بود که خود برای شناسایی مناطق پیش قدم می‌شد و با نیرو‌های تحت مسوولیتش با مهربانی رفتار می‌کرد.

محمدرضا که بیشتر با نام علی بیات معروف است فروردین سال ۱۳۹۵ برای تثبیت ارتفاعات العیس به حلب رفت که در کمین نیرو‌های دشمن قرار گرفت و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او در نهایت به دلیل شدت جراحت شهید شد، اما پیکرش در منطقه ماند تا اینکه پس از پنج سال از شهادت، پیکرش توسط نیرو‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد.

علاقه وضف ناپذیر شهید به امام حسن (ع) از نکات بارزی است که دوستان و آشنایان همواره به آن اشاره دارند.

در ادامه فیلمی از شعرخوانی شهید محمدرضا بیات در میانه میدان نبرد سوریه را می‌بینید که در وصف امام حسن (ع) می‌خواند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار