مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«رسانه» بستری مناسب برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: به دنبال آن هستیم تا آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را در تعامل با سایر ساختارها در قالب‌های مختلف ادبی و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ و فضای مجازی با صد زبان حفظ و آن را نشر دهیم.
کد خبر: ۴۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست کمیته تخصصی فرهنگی، ادبی و هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سایر اعضا امروز در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس یک رویداد ماندگار در کارنامه درخشان امت به پاخواسته ایران اسلامی است و قرن‌ها امت حزب‌الله می‌توانند آن را سر دست بگیرند و به آن افتخار کنند.

وی افزود: دفاع مقدس در ابتدا، افتخار مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و در ادامه مایه افتخار امت اسلام و همه مستضعفان عالم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک وظیفه شرعی و انقلابی، دِینی است بر گردن ما، از سوی کسانی که این حماسه جاوید را خلق کردند. ما مکلف هستیم این وظیفه را به خوبی به انجام برسانیم.

این مسئول گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های این حماسه جاوید یک وظیفه فرابخشی است که به همه بخش‌های حاکمیتی مرتبط است. این مسئولیت خطیر به زمان و مکان محدود نمی‌شود و فرامکانی و فرازمانی است و همه ارکان نظام از رده‌های مختلف نیروهای مسلح تا سازمان‌های دولتی و حتی تشکل‌های مردم‌نهاد و غیرانتفاعی و همچنین آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و در این بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان نقش هماهنگ‌کننده و دبیرخانه هماهنگی را ایفا می‌کند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به ابلاغ برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس در جهت پاسداشت این حماسه ماندگار اشاره کرد و گفت: در ۲ سال اخیر برنامه‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که توسط اداره‌کل تدوین شده و به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رسیده به کلیه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان ابلاغ گردیده که بحمدالله برکات زیادی به‌همراه داشته است و شاهد برگزار برنامه‌های مختلفی در جای‌جای استان بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: امیدواریم این حرکت برنامه‌محور در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تقویت و اهتمام بیشتری مورد توجه قرار گیرد و به دستگاه‌ها نیز تأکید شود تا از تعاملات بین‌بخشی در جهت پیشبرد این مأموریت استفاده شود؛ هر چه قدر انسجام‌بخشی در این عرصه بیشتر باشد برکات بیشتری حاصل خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده در ادامه سخنانش به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در مرکز فرهنگی استان اشاره کرد و بیان داشت: ۲ فاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان افتتاح شده و پروژه مطالعاتی محتوایی این مرکز طی یک ماه آینده به پایان خواهد رسید. با توجه به اینکه موزه‌آرایی زمان‌بر خواهد بود لذا تدبیر کردیم که نمایشگاهی با هدف انعکاس نقش دستگاه‌ها و یگان‌های استانی در دفاع مقدس در ساختمان مقاومت اسلامی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با ۳ هزار متر بنا دایر شود.

این مسئول در ادامه خواستار آماده‌سازی زیر ساخت‌های برپایی این نمایشگاه با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین نقش‌آفرینی دستگاه‌ها در تجهیز و اداره نمايشگاه دفاع مقدس شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به ماموریت‌های اين اداره‌کل در عرصه هنر و ادبیات اشاره کرد و گفت: سه جشنواره هنری و ادبی در حوزه دفاع مقدس پیش رو داریم. جشنواره ملی فانوس که مرحله استانی آن به پایان رسیده و مرحله کشوری آن در حال انجام است و خراسان رضوی افتخار میزبانی پنچمین دوره این جشنواره در ۲۴ و ۲۵ آذر را دارد و منتخبین این جشنواره در مشهد تقدیر می‌شوند. امیدواریم این جشنواره ملی در استانی که مهد هنر و ادب است با پشتیبانی استان به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

وی گفت: مرحله استانی جشنواره‌های ادبی یوسف و شعر دفاع مقدس انجام شده و از لحاظ کمی و کیفی آثار خوبی به دبیرخانه این ۲ جشنواره واصل شده که در مرحله داوری قرار دارد و اختتامیه آن طی ۲ ماه آینده برگزار می‌شود.

یوسفعلی‌زاده در ادامه گفت: به دنبال آن هستیم تا آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را در تعامل با سایر ساختارها در قالب‌های مختلف ادبی و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ و فضای مجازی با صد زبان حفظ و آن را نشر دهیم.

در این نشست «جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و «غلامرضا هنرور» سرپرست مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار گزارشی از حوزه مأموریتی خود در عرصه جشنواره ملی فانوس، سامانه ثبت عملکرد دستگاه‌ها در زمینه دفاع مقدس و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همچنین برگزاری جشنواره‌های ادبی ارائه کردند.

همچنین نمایندگان آستان قدس رضوی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما و مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار