مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز:

نماز دربرگیرنده تمام فضائل انسانی و زداینده تمام رذایل است

حجت‌الاسلام «یوسفی» با اشاره به اینکه نماز دربرگیرنده تمام فضائل انسانی و زداینده تمام رذایل است، گفت: نماز یکی از مهم‌ترین عبادات و ساده‌ترین، غنی‌ترین و زیباترین رابطه انسان با معبود است.
کد خبر: ۴۹۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 01December 2021

نماز دربرگیرنده تمام فضائل انسانی و زداینده تمام رذایل استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، حجت‌الاسلام «علیمراد یوسفی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پیش از ظهر امروز در اولین همایش استانی نماز که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی کرج، برگزار شد، اظهار داشت: نماز یکی از مهم‌ترین عبادات و ساده‌ترین، غنی‌ترین و زیباترین رابطه انسان با معبود است و این ارتباط با خدا در مجموعه سپاه و بسیج نمود ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل مهم توفیقات و درخشش مجموعه سپاه و بسیج، اهمیت به این فریضه الهی است و نیروهایی که در این مجموعه از وجود آن‌ها بهره‌مند هستیم توانسته‌اند در برنامه‌ها، مناسبات و مراسمات تأثیرگذار باشند. نماز در دین مبین اسلام اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که امام حسین (ع) در روز عاشورا به دلیل اقامه نماز سینه خود را سپر دشمنان قرار داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه نماز دربرگیرنده تمام فضائل انسانی و زداینده تمام رذایل است، بیان داشت: ما جرأت و جسارت فریاد زدن را در اذان نماز می‌آموزیم، حضور در صحنه را از اجتماع در مساجد یاد می‌گیریم، توجه به عدالت را در انتخاب امام جماعت عادل جستجو می‌کنیم و توجه به ارزش‌ها و کمالات انسانی و افراد پیشکسوت را از مکبر نماز می‌آموزیم.

حجت‌الاسلام یوسفی افزود: همچنین طهارت و نظافت را از وضو، اتحاد را در صفوف نماز و جهت‌گیری واحد را از قبله واحد می‌آموزیم. توجه به سیاست را از آنجا احساس می‌کنیم که اگر نماز کسی بدون ولایت باشد قابل قبول نیست و موردتوجه قرار نمی‌گیرد. توجه به نظم و انضباط را در صفوف منظم نماز و تأکید بر این ارزش‌ها را در تربت پاک امام حسین (ع) و شهدای کربلا می‌بینیم.

وی عنوان کرد: توجه به بهداشت عمومی نیز در سفارش‌هایی که به پاکی و نظافت مساجد و مسجدیان و اهل نماز شده قابل‌مشاهده است. توجه به خداوند در همه بخش‌های نماز مشاهده می‌شود، توجه به نماز در «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ»، توجه به انتخاب راه درست در «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» و پرهیز از منحرفان و غضب شدگان را در «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ» مشاهده می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز مطرح کرد: توجه به نبوت و اهل‌بیت پیامبر (ص) را از «السلام علیک ایها النبی و رحمة الله و برکاتة» و توجه به پاکان و صالحان را از «السلام علینا و علی عبادالله الصالحین» درمی‌یابیم. توجه به تغذیه سالم را نیز در آنجا می‌بینیم که در حدیثی آمده که نماز کسی که وارد مست‌کننده‌ها شد، قابل‌قبول نیست مگر اینکه توبه کند.

حجت‌الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: آراستگی ظاهر را در آنجا می‌بینیم که سفارش شده از بهترین لباس‌ها و خوشبوکننده‌ها در نماز استفاده شود. شرط حلال بودن‌ مکان و لباس، انسان را از تجاوز به حقوق دیگران بازمی‌دارد، شرایط پاک بودن آب وضو و مکان و لباس و بدن نمازگزار انسان را از آلودگی‌ها دور می‌کند و شرط قبله انسان را از نگاه بی‌هدف و سراسیمه بودن بازمی‌دارد و به توجه به مرکزی خاص دعوت می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه رکوع و سجده در نماز انسان را از تکبر بازمی‌دارد، خاطرنشان کرد: توجه به پوشش مناسب در نماز انسان را از منکر برهنگی و بی‌حیایی حفظ می‌کند، نماز جماعت انسان را از انزوا و گوشه‌گیری نجات می‌دهد و در یک کلام، طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نماز یک کارخانه بزرگ انسان‌سازی است.

وی گفت: همکاران ما در مجموعه سپاه و بسیج استان البرز با استفاده از این موارد توانسته‌اند نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری را در رفتار و اعمال و مناسبات داخل استان و خارج مجموعه داشته باشند. امروز سپاه استان البرز به فضل الهی و به برکت این ویژگی‌های ایجاد شده در پاسداران و بسیجیان به یکی از سپاه‌های پیشتاز در کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار