مذاکرات نظامی عربستان و آمریکا

رئیس ستاد کل ارتش عربستان و فرمانده نیروی دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا درباره همکاری‌های نظامی میان دو کشور رایزنی کردند.
کد خبر: ۴۹۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ - 02December 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سپهبد «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد کل ارتش عربستان روز چهارشنبه در دفتر خود همراه با «فهد بن عبدالله الغفیلی» فرمانده نیروی دریایی عربستان با «چارلز کوپر» فرمانده نیروی دریایی مرکزی آمریکا گفت‌وگو کرد.

پایگاه خلیج الجدید نوشت: در این دیدار تعدادی از موضوعات مورد علاقه و همکاری مشترک نیرو‌های دریایی عربستان و آمریکا به اصطلاح برای «تضمین امنیت و ثبات منطقه» مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه آمریکا چهارم نوامبر با فروش ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا به عربستان سعودی موافقت کرد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فروش این موشک‌ها به عربستان توانایی دفاعی این کشور در مقابله با تهدیدات کنونی و تهدیدات آینده را تقویت خواهد کرد.

اخیراً برخی منابع اعلام کردند، عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی خود در سایه فشار‌های واشنگتن برای لغو محاصره از بنادر یمن درخواست کمک کرده است.

این منابع گفتند که ریاض ابتدا تسلیحات آمریکایی را می‌خواهد تا سیستم‌های دفاعی خود را در پی حملات انصارالله با پهپاد‌های نظامی و موشک‌های بالستیک تقویت کند.

استفاده از موشک‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی در یمن توسط جنگنده‌های سعودی، انتقادات و نگرانی‌های زیادی برای قانون‌گذاران و مدافعان حقوق بشر ایجاد کرده است.

عربستان از مارس ۲۰۱۵ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار