سردار فدوی:

ایران در دهه ۷۰ به قدرت بازدارندگی رسید/ برای حرکت به جامعه نمونه اسلامی نیازمند ریل‌گذاری جدید هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تا وقتی ریل انقلاب و مکتب انقلاب اسلامی در محل و زمان مناسب کامل نشود به مثابه اینکه سوزن‌بانی قطار را از ریل قدیم به ریل جدید منتقل نکند، کار دولت اسلامی ادامه دارد‌.
کد خبر: ۴۹۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ - 03December 2021

ایران در دهه ۷۰ به قدرت بازدارندگی رسید/ برای حرکت به جامعه نمونه اسلامی نیازمند ریل گذاری جدید هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن افتتاح نمایشگاه مکتوبات و آثار نوشتاری مکتب انقلاب اسلامی در همایش مکتب انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام (ره) بیش از ۴۵ سال در درون خود کار کردند تا انقلاب اسلامی در دهه ۴۰ بروز بیرون پیدا کرد و نهضت اسلامی شروع شد. سالیان طولانی زحمات زیادی برای نهضت انقلاب اسلامی کشیده شد. در سال ۵۷ ملتی به دنبال امام خود با وحدت کامل همان کاری کردند که امام خواسته بود و انقلاب به پیروزی رسید. در حالی که امام به پیروزی یقین داشت، اما برخی در شب ۲۲ بهمن باور نداشتند که فردا انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد؛ اما عظمت انقلاب اسلامی طوری بود که خداوند انقلاب را به پیروزی رساند که به نوعی دنیا را شوکه کرد.

وی افزود: نظامی که ریشه ۲۵۰۰ ساله داشت و همه قدرت‌های مادی و دنیایی پشتیبان آن بودند گمان می‌شد ارکانش چنان قویست که کسی نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند. زحمات زیادی کشیده شد. نظام اسلامی تشکیل شد و ارکان طاغوت را برچیدند. مردم پای کار آمدند تا به نظام جدید رای دهند، سپس به قانون اساسی رسیدند. این ۲ مرحله انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بسیار مهم بود اما چون سریع گذشت اهمیت آن یادآوری نمی‌شود.

سردار فدوی با اشاره به اینکه ۴۲ سال گذشته و کار زیادی در پیش رو داریم تا به هدف برسیم تصریح کرد: ریل‌ها کار گذاشته شده و در حال انجام است. تا وقتی ریل جدید گذاشته نشود قطار در ریل قدیم حرکت می‌کند. تا وقتی ریل انقلاب و مکتب انقلاب اسلامی در محل و زمان مناسب کامل نشود به مثابه اینکه سوزن بانی قطار را از ریل قدیم به ریل جدید منتقل نکند کار دولت اسلامی ادامه دارد‌. باید برای ورود به مرحله چهارم یعنی جامعه نمونه اسلامی به خوبی و کامل مرحله سوم را پشت سر بگذاریم. شرایط فراهم‌تر از قبل است و باید در این دوره یک گام بزرگ برداریم.

وی به ریل گذاری بر اساس توحید اشاده کرد و افزود: نحوه حیات درونی نظام و مسوولین را توحید مشخص می‌کند. دیدگاهی که در مقابلش دیدگاه غرب است و به انسان محوری اعتقاد دارد. اگر جامعه خدا را قبول داشته باشد و به نحوه حیات درونی بر مبنای توحید عمل کند کسی به دنبال غرب نمی‌رود‌‌‌. زمانی جامعه اسلامی یکپارچه می‌شود که روند دولت اسلامی کامل شده باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنی‌ها علیه حکومت اسلامی در زمان پیامبر و حضرت علی (ع) نیز بوده است. بسیار بیشتر از دوران ما هم بوده‌. دشمن در دوران ما همواره از انقلاب اسلامی شکست خورده است. قدرت شیطان بزرگ در قدرت نظامی است. آن‌ها مستقیم با ما جنگیدند و همواره شکست خوردند. دلدادگان انقلاب اسلامی همواره در این راه جان دادند و در طول تاریخ انقلاب بوده‌اند.

وی به مشکلات امروز جامعه اشاره کرد و گفت: مشکلات امروز به خاطر عمل نکردن به فرمان خداوند است، اینکه گفتیم خدایا امور ما را به خودمان واگذار کن. در بحث اقتصادی به خدا گفتیم ما را به خودمان واگذار کن و این وضع اقتصادی ماست.

سردار فدوی به وظیفه امروز جامعه اشاره کرد و بیان داشت: نهضت تببین می‌گوید ابتدا همه باید باور کنند و عمل به دنبال آن می‌آید. امام فرمود اگر ۲ جا درست شود جامعه درست می‌شود و آن حوزه و دانشگاه است. اینکه بتوانیم همه اقداماتی که دولت سازی اسلامی نیاز دارد را انجام دهیم.

وی وضعیت فرهنگی امروز را زیبنده جامعه اسلامی ندانسته و افزود: اینکه اقتصاد ما گرفتاری‌های متنوعی داشته باشد در شان ما نیست و یک مشکل هم برای جامعه اسلامی زیاد است. اقتصاد ما نه متناسب با انقلاب است نه مردم ما‌. انسان اصلی‌ترین عنصر برای انجام کارهاست که ما در ایران بهترین‌ها را داریم پس می‌توانیم براساس اسلام و مکتب انقلاب اسلامی گرفتاری‌ها را رفع کنیم. باید ببینیم ما کجای این تلاش برای تحقق حکومت اسلامی قرار داریم. یکی از علما می‌گفت هرکس به داد خودش برسد. یعنی باید ببینیم هر کدام از ما چقدر در برپایی حکومت اسلامی سهم داریم و چه کردیم.

سردار فدوی همچنین یادآور شد: مرحله اول قدرت دفاع است و مرحله دوم قدرت بازدارندگیست. کشورهای کمی این قدرت را دارند. در دهه ۷۰ به این مرحله رسیدیم. سال ۷۶ چندین آمریکایی در عربستان سعودی کشته شدند و جنجال کردند کار ایران بوده و سپس نام ۱۹ محل ایران را آوردند که می‌خواهند آن را بزنند. پس از این اظهارات رهبر انقلاب ساعت ۱۰ و نیم صبح سخنرانی کردند و ایشان عبارت کاخ‌های شیشه‌ای را به کار بردند. چند ساعت بعد مقامات کشورهایی که صحبت کرده بودند حرف خود را پس گرفتند. نظریه‌پردازان صحه گذاشتند انقلاب اسلامی به قدرت بازدارندگی قطعی رسیده است. سندش مشخص است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار