رئیس دفتر سیاسی حماس:

عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها باید متوقف شود

اسماعیل هنیه گفت: امت اسلامی باید برای متوقف کردن سیاست عادی‌سازی روابط با اشغالگران صهیونیست تلاش کند.
کد خبر: ۴۹۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ - 04December 2021

عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها باید متوقف شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما معتقدیم که سیاست عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی باید متوقف شود. امت اسلامی نباید اجازه دهند که روند عادی‌سازی روابط با اشغالگران صهیونیست بیش از این ادامه پیدا کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه سخنان خود گفت: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها باید هرچه سریع‌تر متوقف شود، زیرا این سیاست چیزی شر و شرارت نیست. بدیهی است که عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تنها خدمت به تل‌آویو است.

هنیه عنوان کرد: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هیبت امت اسلامی را زیر سؤال می‌برد و تاریخ آن را نابود می‌سازد. از همین روی، ما از تمامی اقشار امت اسلامی دعوت می‌کنیم تا برای متوقف کردن سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد عمل شده و در این زمینه تلاش کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه اظهاراتش گفت: ما همچنین حکومت‌هایی را که به امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مبادرت ورزیدند به تجدیدنظر در این اقدام دعوت می‌کنیم. این حکومت‌ها باید از لحاظ سیاسی سَر عقل آیند.

هنیه پیشتر در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس «پیشگامان بیت‌المقدس» در استانبول گفته بود: نبرد شمشیر قدس نقطه تحولی مهم در روند مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. شمشیر قدس تنها با آزادسازی کل فلسطین و قدس و مسجدالاقصی در غلاف خواهد رفت.

وی افزود: عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان مقدمه عقب‌نشینی این کشور از دیگر مناطق شده است و در نهایت موجب تضعیف هم‌پیمانان واشنگتن از جمله رژیم صهیونیستی خواهد شد. وی تأکید کرد: فلسطین دغدغه اصلی کل امت و آزادگان جهان است. امت سه اولویت مهم دارد؛ بالا بردن ارزش و جایگاه قدس و مسجدالاقصی، حمایت از مقاومت در فلسطین و تلاش برای فروپاشی پروژه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: قدس پایه و اساس نزاع با دشمن صهیونیستی است. مقاومت همچنان به آماده‌سازی و تقویت خود ادامه خواهد داد. مقاومت گزینه راهبردی ما بوده و خواهد بود. هنیه یادآور شد: ما امروز به‌شدت نیازمند تشکیل جبهه‌ای واحد در کنار تمامی جریان‌های امت علیه دشمن صهیونیستی هستیم. زمان آن رسیده تا تکلیف نزاع تاریخی با دشمن صهیونیستی را یکسره کنیم.

هنیه در ادامه افزود: اولویت اول دفاع از قدس است. اولویت دوم دفاع از مقاومت به عنوان تنها رویکرد ضامن آزادی فلسطین است. امت اسلامی باید عمق این مقاومت باشد تا این درگیری یکسره شود.

در همین حال، «خالد مشعل» رئیس حماس در خارج از فلسطین گفت: ما افتخار می‌کنیم که امت اسلامی ما را در آغوش خود می‌گیرد. ما از علما و شخصیت‌های امت اسلامی متشکریم. واقعیت این است که رژیم صهیونیستی دولت‌های زیادی را شکست داده است، اما امروز می‌بینیم که صهیونیست‌ها در برابر مقاومت و امت اسلامی در تنگنا قرار گرفته‌اند.

مشعل افزود: نباید اجازه داد که دشمن صهیونیستی نفس راحت بکشد. باید تمام توان خود را صرف نبرد با صهیونیست‌ها کنیم. امروز صهیونیست‌ها از طریق سازش با برخی کشور‌ها جبهه جدیدی را علیه امت اسلامی باز کرده‌اند. امت اسلامی نباید اجازه دهد صهیونیست‌ها نقشه‌هایشان را عملیاتی سازند. جنگ برای قدس یک جنگ دینی است. همه ما باید در این جبهه برای نبرد با صهیونیست‌ها حضور داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها