از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

سی و چهارمین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

سی و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با تیتر «در قامت یک انقلاب» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۴۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ - 04December 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سی و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تیتر «در قامت یک انقلاب» منتشر شد.

نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است.

در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم مصطفی عمادیان با تیتر «آمریکا و استعمارفرانو» منتشر شده است و در ادامه گزارشی با تیتر «قابی از قدس» مروبط به بازدید از موزه آثار اسلامی مسجد الاقصی آمده است.

در بخش راویان این شماره از نشریه سرو روایتی از عملیات مروارید؛ بزرگترین عملیات دریایی دفاع مقدس با تیتر «جنگ دریایی» آمده است. همچنین سردار حسین علایی به سیر تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران پرداخته که با تیتر «اقتدار در خلیج فارس» منتشر شده است.

دیده‌بان سرو این ماه‌نامه فرهنگی و هنری با گفت‌وگویی از علیرضا زرین‌دست با تیتر «هنوز نتوانسته‌ایم دفاع مقدس را به تصویر بکشیم»؛ دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی و امر آتش به اختیار «هنر، فرهنگ، انقلاب»؛ «ادبیات پایداری در دوران معاصر» و خاطرات یوسفعلی میرشکاک از رهبر معظم انقلاب با تیتر «من در میان آتش و خون ایستاده‌ام» منتشر شده است. 

در ادامه این نشریه و در بخش‌های گفتمان سرو، پرسمان سرو، راهیان سرو و ترجمان سرو به موضوعاتی همچون علوم انسانی و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده پرداخته شده است.

به گزارش دفاع‌پرس، نشریه سرو با مدیرمسئولی «علی‌اصغر جعفری» و سردبیری «محمود اکرامی» در ۱۲۰صفحه، از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

سی و چهارمین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها