دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اتحاد و همبستگی؛ رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف

رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف، اتحاد و همبستگی حول محور رهبری و ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این وحدت و همدلی است که همواره عبور از چالش‌ها و مشکلات پیش روی کشور را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 05December 2021

اتحاد و همبستگی؛ رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلفبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، امام خامنه‌ای در دیدار اخیرشان با خانواده‌های شهدای ایلام، مقاومت و حضور همه‌جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌های دارای چند شهید را از خصوصیات کم‌نظیر استان ایلام برشمردند و فرمودند: «ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را بیشتر کند و مسئولان نیز در قبال جامعه و امنیتی که شهدا برای کشور فراهم کردند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.»

رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف، اتحاد و همبستگی حول محور رهبری و ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در کنار حل مشکلات اقتصادی و اشتغال به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد و با توجه به مشکلات پیش رو تا زمانی همدلی و همراهی در جامعه متصور نشود بدون شک مشکلات دیگر حل نخواهد شد و چالش‌های بیشتری به همراه خواهد داشت.

در مدیریـت و رهبری جامعه مهمترین عنصری که می‌تواند رمز موفقیت رهبر و مدیر باشد حفظ وحدت و یکپارچگی مردم است. قدرت سازماندهی و یکپارچه کردن مردم در گرو سلسله شرایطی است که اهّم آنها به خصوصیات فردی، علمی، اعتقادی و شخصیتی مدیر و رهبر جامعه بر می‌گردد.

وحدت ملی از ارکان نظام است

پرواضح است که اتحاد و وحدت که عبارت از هم سویى و هم رأى شدن در مسایل اجتماعى است پیش از آنکه یک موضوع دینى و صرفاً مورد توجه دین باشد یک موضوع عقلى و مورد توجه عقل نیز بوده و هست و جوامع مبتنى بر عقل و اندیشه آزاد نیز بر همین موضع اصرار داشته و پافشارى مى‏‌کنند و در بسیارى از مواقع براى رسیدن به اهداف عقلانى و بعضاً غیرعقلانى خود نیز از اهرم اتحاد و هم سویى و هم رأیى استفاده مى‏‌شود.

وحدت ملی و انسجام میان ارکان نظام و مردم از ضرورت‌های مورد نیاز کشور به شمار می‌رود؛ این اتحاد، کشور را برای رویارویی با تهدیدهای بیرونی و چالش‌های داخلی آماده و دشمنان را از هرگونه دست درازی و تعرض به کشور و منافع ملی دلسرد می‌سازد.

تجربه دیگر کشورها در این زمینه نیز نشان می‌دهد که سلامت و پیشرفت کشورها در گرو همدلی و اتحاد مسئولان و تصمیم سازان در کنار گروه های مختلف جامعه است.

از سوی دیگر، انتقاد به معنای واقعی آن می‌تواند کارکردهای اصلاحی در روندهای گوناگون کشور داشته باشد.

چنان که اتحاد و هماهنگی و انسجام عامل پیشرفت جامعه است در مقابل آن اختلاف و تفرقه عامل انحطاط و سقوط یک جامعه به شمار می‌رود به این معنا که اگر جامعه‌ای دچار تفرقه و ناسازگاری باشد و هر فرقه و گروه راهی را انتخاب کند که با راهی که دیگران انتخاب کنند تفاوت داشته باشد دچار اختلاف است و اگر جامعه دچار اختلاف گردید آثار متعدد رخ می‌نماید که از جمله آن‌ها از بین رفتن ابّهت و شوکت مؤمنان و خفّت و ذلّت در دنیا و سستی در پیکار با دشمنان و شکست در برابر دشمن و شعله ور شدن آتش نزاع و جنگ و در نهایت سقوط جامعه می‌باشد.

اتحاد؛ رمز پیشرفت کشور

یکی از عوامل پیشرفت جامعه اتحاد و انسجام افراد جامعه و هماهنگی آنان با مسئولان آن جامعه است؛ جامعه‌ای که افراد با هم متحد و هماهنگ باشند در پیشرفت موفقند. تجربه نشان می‌دهد ملتی که از ویژگی اتحاد برخوردار باشند پیشرفت می‌کنند علاوه بر آن اصل مسئله از امور بدیهی و روشن است اما سخن در این است که چگونه در جامعه‌ای اتحاد و هماهنگی تحقق پیدا می‌کند آیا اتحاد و هماهنگی از راه انعقاد قرارداد توسط دولتمردان ایجاد می‌شود.

به گفته تحلیلگران، اتحاد میان ملت و دولت از جمله مهم‌ترین عوامل برای توسعه کشورها است. ملت و دولت همچون ۲ بال کشور برای پرواز به سمت رشد و توسعه هستند. نبود این اتحاد و انسجام درونی، نتیجه‌ای جز شکست و عقب‌ماندگی در پی نخواهد داشت.

همچنین، کارشناسان سیاسی بر این باورند که طرح انتقاد از موضع حفظ انسجام، اصلاح امور و پیشبرد هدف‌های کشور سازنده خواهد بود و در غیر این‌صورت باعث تضعیف وحدت خواهد شد. پس می‌توان گفت که وحدت بايد حول منويات امام امت صورت گيرد. بديهی است که اين به معنای بی‌تأثير بودن نقش خواص و نياز به وحدت آنها نيست؛ بلکه به اين معناست که موضوعی که براي جريان انقلابي، راهبردی‌تر است، نه منافع گروهی و حزبی و تشکيلاتی، که اولويت‌ها و ضرورت‌هايی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را ضمن تشخيص و تعيين، تبيين کرده است و نيروهاي انقلاب تحقق آن را وظيفه خود می‌دانند.

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها