فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد؛

راه‌اندازی شهرک سلامت در مرکز مهر سروش

رحیمی با بیان اینکه طرح کامل و هادی مبنی بر راه‌اندازی شهرک سلامت ۱۰ هزار نفری در مکان‌ مرکز مهر سروش ارائه شده است، گفت: معتادان متجاهر بعد از گذشت سه ماه از زمان سم‌زدایی مشغول کار شوند؛ لذا بخش‌های مختلف باید پیش‌بینی کنیم که این افراد سرگرم و مشغول کار شوند و اندک اندک به زندگی بازگردنند‌.
کد خبر: ۴۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ - 05December 2021

راه‌اندازی شهرک سلامت ۱۰ هزار نفری در مرکز مهر سروشبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از مرکز مهر سروش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز دو سال پیش با دست خالی کلنگ‌زنی شد، اظهار داشت: پیشرفتهای صورت گرفته در این مرکز با حداقل امکانات کار خوبی است.

رئیس پلیس تهران افزود: با افتخار می‌گوییم مددجویان پذیرش شده در این مرکز حتی قرص و شربت متادون مصرف نمی‌کنند و به هیچ مواد مخدری دسترسی ندارند.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم به مددجویان این مرکز شغلی بیاموزیم و با خانواده‌های آنها ارتباط بگیریم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اکثر خانواده‌های این معتادان بهبودیافته، آنها را یا طرد کرده‌اند یا اطلاعی از آنها ندارند حتی ۵۰ تا ۶۰ مددجو در این مرکز فاقد هویت هستند یعنی آنقدر گرفتار مواد مخدر شده بودند که اصلاً نمی‌دانند پدر و مادرشان چه کسی است و اصل و نسب خود را نیز فراموش کرده‌‌اند.

رحیمی تصریح کرد: به نظرم در کمتر از دو سال گام‌های خوبی در این مرکز برداشته شده اما نگاه و افق ما بلندتر است.

رئیس پلیس تهران ضمن انتقاد از فرآیندهای بازپروی و اقداماتی که در خیلی از مراکز بازپروری صورت می‌گیرد، گفت: این اقدامات باید اصلاح شود و نباید از این اظهارات نیز ناراحت شوند.

وی از کارخانه‌داران و صاحبان مراکز صنعتی خواست که سوله‌ها و خط تولید خود را در مرکز مهر سروش احداث کنند تا زمینه اشتغال مددجویان این مرکز فراهم شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: اقدامات پلیس درباره نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر در مرکز مهر سروش درحالی صورت می‌گیرد که پلیس اصلاً وظیفه‌ای در این رابطه ندارد و سازمان‌هایی مانند بهزیستی و شهرداری و دستگاه‌های دیگر باید این کار را کنند.

رحیمی با بیان اینکه طرح کامل و هادی مبنی بر راه‌اندازی شهرک سلامت ۱۰ هزار نفری در مکان‌ مرکز مهر سروش ارائه شده است، گفت: معتادان متجاهر بعد از گذشت سه ماه از زمان سم‌زدایی آنها، باید مشغول کار شوند لذا در بخش‌های مختلف باید پیش‌بینی کنیم که این افراد سرگرم و مشغول کار شوند و اندک اندک به زندگی بازگردنند‌.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار