نماینده ایران در امور افغانستان:

اختلافات مرزی نباید موجب توقف مراودات ایران و افغانستان شود

کاظمی قمی گفت: قرار نیست اگر حادثه‌ای پیش آمد، مسیر روابط اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان دچار خلل شود.
کد خبر: ۴۹۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 06December 2021

اختلافات مرزی نباید موجب توقف مراودات ایران و افغانستان شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ایران در امور افغانستان در گفت‌وگویی اظهار داشت: افغانستان امروز در حوزه مشکلات اقتصادی و نبود سوخت مشکلات زیادی دارد همچنین جنگ‌های نیابتی که آمریکایی‌ها جایگزین اشغالگری خود در این کشور کرده اند نیز چالش دیگری است که افغانستان با آن روبرو است و ما نمی‌توانیم نسبت به آن‌ها بی تفاوت باشیم.

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان بیان کرد: در همه حوزه‌ها نیز ظرفیت‌های همکاری مطلوبی بین دوکشور وجود دارد و زمینه‌های استفاده از آن آماده است و ما باید این فرصت‌ها را تسهیل کرده و روابط بین دولت را گسترش دهیم که یکی از راهکار‌های آن گسترش تعاملات مرزی از طریق اقتصاد پیله وری و بازارچه‌های مرزی است.

قمی تاکید کرد:برای تحقق این برنامه مرز‌ها باید امن باشد و امروز نیز تمام گذرگاه‌های ما باز است و قرار نیست اگر یک حادثه‌ای پیش آمد بخواهد در مسیر روابط اقتصادی و تجاری ما خللی ایجاد کند چراکه هرقدر افغانستان به سمت آرامش پیش برود باعث می‌شود موج مهاجران به سمت کشور ما کمتر شده و آرامش ما بیشتر شود لذا رویکرد ما به افغانستان مثبت و رو به جلو است.

وی تصریح کرد:در بعضی از مقاطع اختلافاتی ایجاد می‌شود و شرایطی به وجود می‌آید که دو کشور باید آنرا حل کنند و در مورد مناقشه مرزی ایران و افغانستان این کار انجام شد و این‌ها نباید عامل توقفی شود برای همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان و در حال حاضر سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در این کشور فعال است.

وی در خصوص اجلاس وزاری خارجه کشور‌های همسایه افغانستان گفت:بر اساس توافق تهران مقرر شد اجلاس بعدی در پکن برگزار شود و بر اساس توافق وزرای خارجه کشور‌های عضو زمان دقیق این اجلاس مشخص خواهد شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار