وزیر کشور:

خداوند حاج قاسم را به‌عنوان حجت به ما نشان داد

وحیدی گفت: خداوند حاج قاسم را به عنوان حجت به ما نشان داد و این برای انقلاب اسلامی بویژه مسئولان بسیار مهم و راهگشا بوده و هست.
کد خبر: ۴۹۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ - 07December 2021

خداوند حاج قاسم را به‌عنوان حجت به ما نشان دادبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: سپهبد شهید سلیمانی امروز یک نهضتی را در عالم ایجاد کرده که پس از شهادت او، ملت ما را در درجه‌ای فراتر قرار داد که بر روی مسلمانان و گفتمان‌های حاکم جهان نیز اثرگذار بوده و هست.

وی در ادامه عنوان کرد: شهید سلیمانی شاگرد مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و از این رو باید با توجه به شخصیت و مکتب وی به این مهم برسیم که آنان چه کسانی بودند که چنین شاگردان برجسته‌ای دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی زنده است تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی در زمان حیاتش اینگونه شناخته شده نبود و باید مسیر را بخوبی بشناسیم و به این سمت برویم.

وی همچنین گفت: استان کرمان به دلیل وجود این فرزند (سردار شهید سلیمانی) به خود می‌بالد، همانگونه که سپهبد شهید سلیمانی به شهر و استانش می‌بالید و وصیت کرد که در اینجا دفن شود.

وحیدی با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی دنیا را تکان داد، افزود: خداوند حاج قاسم را به عنوان حجت به ما نشان داد و این برای انقلاب اسلامی بویژه مسئولان بسیار مهم و راهگشا بوده و هست.

وی در ادامه بیان کرد: شهدای بزرگی جان خود را نثار کردند تا نظام و انقلاب زنده بماند و ما مسئولیم و باید آگاهی داشته باشیم که چه دین بزرگی داریم و یادمان باشد مدیون چه شهدای بزرگی هستیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این فرصت را دولت سیزدهم داده که تحریم کنندگان ایران به‌تعهداتشان بازگردند که اگر برنگشتند ما به کارمان ادامه می‌دهیم و انقلاب از گردنه اقتصادی رد خواهد شد.

وحیدی در این خصوص اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز قدرت سیاسی و فرهنگی دنیاست و در بازدارندگی نظامی هم به درجه‌ای بالا رسیده و به جایی می‌رسد که دیگر در اقتصاد هم مورد تهدید قرار نمی‌گیرد که لازمه آن تلاش همگانی است.

رییس شورای امنیت کشور در ادامه گفت: ایران هم اکنون احساس قدرت، اعتماد به نفس و اینکه همه چیز شدنی است را دارد و با روحیه کاملا انقلابی، جهادی و با اعتماد به نفس و در صحنه کار را جلو می‌بریم؛ باید کار را با قدرت دنبال کنیم و احساس سستی نکنیم و بدانیم ما می‌توانیم، چون خدا با ماست.

وی با بیان اینکه برخی افراد اعتقاد نداشتند و ممکن است هنوز نداشته باشند که ما می‌توانیم کشور را به بهترین نحو و بدون وابستگی به خارج از کشور بسازیم افزود: آمریکا اگر بازگشت به برجام را نپذیرد خود ضرر می‌کند و ما وابستگی به آنان نداریم؛ در این خصوص بودجه ۱۴۰۱ در حالت وجود تحریم‌ها تنظیم شده است.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: عده‌ای آب و محیط زیست را هم به تحریم‌ها ربط داده بودند که اشتباه بود و این حرف‌ها به ما ضربه زد، این دولت به هیچ وجه این حرف‌ها را قبول ندارد لذا با قدرت و عنایت الهی کار خود را دنبال می‌کنیم و نگرانی از بابت کوتاه آمدن در مقابل دشمن را نداریم.

وحیدی همچنین اظهار داشت: استکبار ظلم و فساد خود را نشان داد، همین که دستشان به خون شهید بزرگ ما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آلوده است، اسطوره مقاومت یک ملت را شهید کردند که اگر این شهید نبود همان کشور‌ها هم بیچاره بودند.

وی در ادامه یادآور شد: صدام و داعش را آنان ایجاد کردند، ولی در نهایت نتوانستند آنان را کنترل کنند و این تروریست‌ها و جانیان خطرناک که دنیا از دستشان ناامن است، شهید سلیمانی را به شهادت رساندند.

وحیدی همچنین بیان کرد: فعالیت دولت سیزدهم نشان می‌دهد که مسئولیت‌ها سنگین‌تر شده و حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کردند اصل کار ما شایسته سالاری است و در این زمینه انقلاب باید ظرفیت‌های خود را یکبار دیگر به منصه ظهور برساند.

وزیر کشور افزود: استاندار کرمان با به کارگیری جوانان انقلابی، مجاهد و پای کار و با نوسازی در بدنه دولت فعالیت‌ها را پیش ببرد.

وحیدی همچنین در خصوص طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بسیار کار خوبی در سطح شهرستان و استان‌ها بوده که باید با شدت ادامه یابد؛ باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیریم؛ در این زمینه با تلاش رییس جمهوری، معاون اول و سایر مسئولان جلسات پیگیری می‌شود که باید در استان‌ها نیز موضوع جدی گرفته شودو نگذاریم پیک ششم بیماری بازگردد که نخستین مساله دولت همین مساله است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا این لحظه دستاورد‌های خوبی در این بخش داشتیم که باید حفظ شود.

وزیر کشور اولویت دیگر دولت را تنظیم بازار دانست و بیان کرد: در درجه بعدی بحث کنترل و تنظیم بازار بسیار مهم است که با مشارکت استاندار و دستگاه‌های مربوطه اجرا می‌شود؛ نگذاریم مردم به خاطر دلالی و سودجویی عده‌ای آسیب ببینند.

وی همچنین ابراز داشت: نباید گرانفروشی اتفاق بیفتد که بخشی گسترده از مشکلات اقتصادی کنونی، گرانفروشی است؛ با مسئولیت استاندار این موضوع به طور جدی دنبال شود که بهترین وضعیت را برای آسایش روانی مردم داشته باشیم.

وحیدی در ارتباط با موضوع مسکن هم عنوان کرد: مساله دیگر مسکن است که در دولت کلید خورده و به علت پاسخگویی نیاز مردم و راه اندازی صنعت و کسب و کار‌های وابسته به ساختمان مهم است و سهمیه ایجاد شده باید تقاضا محور باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: برنامه احداث مسکن را باید با هدف تحقق مهاجرت معکوس و اصلاحات آمایشی در استان‌ها داشته باشیم، در جایی هم که نیاز است کاری انجام گیرد شورای عالی اشتغال شکل گرفته و اگر اشتغال درست شود، بسیاری از مشکلات و دغدغه معیشتی رفع می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در صنایع بزرگ و خرد پیگیری شود و باید برای اشتغالزایی در نقاط محروم براساس نیاز مردم اقدام کنیم که در دولت کلید خورده و در استان بایستی پیگیری شود. اصلاح الگوی کشت هم در حوزه کشاورزی باید پیگیری شود که نشان می‌دهد جای کار وجود دارد تا جهش کشاورزی به‌وقوع پیوندند.

وحیدی در ارتباط با تشکیل شورای عالی اجتماعی هم گفت: شورای عالی اجتماعی در دولت تشکیل شده که جزو دستور کار‌های اصلی است که در استان هم باید به طور جدی به آن پرداخته شود؛ لذا مدیریت بحران در استان کرمان که از این حوزه آسیب‌های بزرگی دیده باید در کرمان هم فعال باشد و بحث بحران نیز پیگیری شود.

وزیر کشور در پایان گفت: دولت منابع مالی واکسن را متحمل می‌شود و به اتباع خارجی رانده شده هم نمی‌توانیم این منابع را پرداخت نکنیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار