تاکید وزیر کشور بر مقابله با بستر‌های فسادزا در شهرداری‌ها

وزیر کشور از عزم این وزارتخانه در ریشه یابی بستر‌های فسادزا در شهرداری‌ها خبر داد و تاکید کرد: در این راستا پیشگیری و مقابله با فساد در مدیریت شهری در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ - 19December 2021

تاکید وزیر کشور بر مقابله با بستر‌های فسادزا در شهرداری‌هابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، احمد وحیدی وزیر کشور در اولین جلسه شناسایی گلوگاه‌های فساد در شهرداری‌ها و راهکار‌های پیشگیری و مقابله با آن سخن می‌گفت، اظهار داشت: در اسناد فرا دست از جمله قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، فرامین مقام معظم رهبری و احکام برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعی بر ضرورت و اهمیت رسیدگی به مساله فساد تاکید شده است.

وی در ادامه ضمن استماع گزارش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این خصوص با بیان اینکه یکی از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم مقابله با فساد و پیشگیری از بروز زمینه‌ها و بستر‌های فسادزا در کشور است، گفت: در این راستا شناسایی گلوگاه‌های فساد در مجموعه مدیریت شهری و روستایی با توجه به ارتباط مستمر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌ها با مردم از جایگاه مهمی برخوردار است و در اولویت وزارت کشور و همچنین استانداری‌ها قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: علیرغم وجود بستر‌ها و زمینه‌های فسادزا در شهرداری‌ها، به دلیل کثرت و تنوع وظایف و ماموریت‌های محوله، در گام نخست با شناخت تمامی ابعاد و جنبه‌های موضوع باید نسبت به اولویت‌بندی حوزه‌های ماموریتی فسادزا در شهرداری‌ها اقدام کرد.

وحیدی افزود: همچنین با اولویت‌بندی ماموریت‌های شهرداری‌ها، تمرکز و برنامه‌ریزی در گام نخست بر حوزه شهرسازی و معماری و حوزه مالی و اقتصادی باید صورت گیرد و با احصاء دقیق زمینه‌ها و بستر‌های فسادزا، اهتمام جدی برای اصلاح فرآیند‌ها و رویه‌های حاکم انجام شود.

شایان ذکر است، اولین جلسه شناسایی گلوگاه‌های فساد در شهرداری‌ها و راهکار‌های پیشگیری و مقابله با آن با حضور وزیر کشور و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و قضایی ذیربط برگزار و در ابتدا گزارشی از سوی مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیرامون موضوع و راهبرد‌های پاسخگویی و شفافیت و رسیدن به شهرداری‌های شیشه‌ای ارائه شد که بیان‌کننده شناخت ابعاد و زوایای موضوع و چگونگی رسیدگی به آن بود.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه مقرر شدگزارش پایه تهیه شده، برای اعضای حاضر در جلسه ارسال شود و ظرف مدت دو هفته با اخد پیشنهادات نسبت به تکمیل آن و تنظیم گزارش نهایی اقدام شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها