دانش‌جعفری:

راز بزرگ پیشکسوت مهندسی جنگ خدمت تا آخرین لحظه برای احیای جهاد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ورشابی یک راز بزرگ در دلش داشت و آن نحوه حضور جهاد در جنگ بود. جهاد در جنگ مظلوم بود. بعد از جنگ نیرو‌های جهاد آواره شدند، چون ادغام جهاد صورت گرفت و آن ظرفیت دیگر در جهاد جدید پیدا نمی‌شد.
کد خبر: ۴۹۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ - 06December 2021

راز بزرگ پیشکسوت مهندسی جنگ خدمت تا آخرین لحظه برای احیای جهاد بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، داوود دانش‌جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اقتصاد دولت نهم در مراسم بزرگداشت حاج مهدی ورشابی فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی که امروز دوشنبه ۱۵ آذر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با اشاره برخی ویژگی‌های حاج مهدی ورشابی اظهار داشت: یکی از مخلص‌ترین سربازان در پیروزی‌های اسلام، انقلاب و وفادار به راه امام بود. جوانیش را مثل شهیدان طرحی، رضوی و ناجیان در جبهه گذراند و تجارب ارزشمندی در مهندسی رزمی کسب کرد. با فرماندهان عالی ارتش و سپاه روابط نزدیکی داشت و رفیق جهادگران بود. کسانی که با او کار می‌کردند از مدیریتش راضی بودند.

وی افزود: به همکاران خود احترام فوق العاده می‌گذاشت، موفق به کسب نشان فتح عالیترین نشان نظامی شد و در حوادث بزرگ مثل زلزله گیلان و زنجان پس از زمان کمی حضور پیدا کرد.

دانش جعفری به راز بزرگ پیشکسوت جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: ورشابی یک راز بزرگ در دلش داشت و آن نحوه حضور جهاد در جنگ بود. جهاد در جنگ مظلوم بود. بعد از جنگ نیرو‌های جهاد آواره شدند، چون ادغام جهاد صورت گرفت و آن ظرفیت دیگر در جهاد جدید پیدا نمی‌شد، راز بزرگ این بود که ورشابی تلاش می‌کرد به ایثارگران جهاد خدمت کند، اما امکاناتش محدود بود.

وزیر سابق اقتصاد در ادامه بیان داشت: چهره آرام داشت، کمتر صحبت می‌کرد و گزیده گو و دوست داشتنی بود. صراحت لهجه داشت، شجاع و رشید بود یار شهدای با نشان و بی نشان بود. ارتباطش با بدنه جهادگران عمیق بود، در رفاقت و دوستی حدی قائل نمی‌شد، نظامی بود، ولی نظمش مثال زدنی بود. با خانواده‌اش رفیق بود و آنان را در روز‌های دفاع مقدس همراه داشت. در جریان کرونا که ۲۰ نفر از اعضای خانواده‌اش درگیر شده بودند می‌دیدم چطور خودش را به آب و آتش می‌زد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار