مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از دفاع مقدس برای تثبیت گام دوم انقلاب

امیر «عباسی» گفت: ما از لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس باید برای تثبیت گام دوم انقلاب بهره ببریم؛ چراکه دفاع مقدس در دنیا بی‌نظیر است.
کد خبر: ۴۹۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 08December 2021

ضرورت استفاده از دوران دفاع مقدس برای تثبیت گام دوم انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریاداردوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل از منتخبین جشنواره‌های «فانونس»، «ترنم فتح» و «تئاتر سنگر»، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دوران دفاع مقدس همانند یک دانشگاه است، اظهار داشت: ما از لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس باید برای تثبیت گام دوم انقلاب بهره ببریم؛ چراکه دفاع مقدس در دنیا بی‌نظیر است.

وی در خصوص دلایل حمله رژیم بعثی به کشورمان، توضیح داد: با پیروزی انقلاب اسلامی هیمنه غرب و نظام طاغوتی در هم کوبیده شد و با استقرار نظام اسلامی، کشور‌های غربی و شرقی که از ایران اخراج شده بودند، نگران نشر انقلاب اسلامی در کشور‌های منطقه و از دست رفتن کشور‌های مستعمره‌شان بودند.

امیر «عباسی» ادامه داد: دشمنان که نگران تسری انقلاب اسلامی ایران در بین کشور‌های منطقه بودند، عراق را بهترین گزینه برای ایجاد جنگ با ایران می‌دانستند؛ چراکه درگیری قومیتی و جغرافیایی با ما داشت. به‌همین دلیل قرارداد «الجزایر» را بهانه قرار داده و صدام را برای حمله به کشورمان تحریک کردند.

وی با بیان اینکه سازماندهی نیرو‌های نظامی ایران در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی مناسب نبود، خاطرنشان کرد: رژیم بعثی با مدنظر قرار دادن شرایط نظامی ایران، به کشورمان حمله کرد و یکی از دلایل آن دستیابی به دریا از طریق «اروندرود» بود؛ چراکه شرایط «بندر بصره» مناسب پهلو گرفتن نفت‌کش‌ها نبود.

امیر «عباسی» خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروی دریایی ارتش هفتم آذر سال ۱۳۵۹ طی عملیاتی، چنان ضربه بزرگی به نیروی دریایی دشمن وارد کردند که بعثی‌ها نتوانستند نیروی دریایی‌شان را تا پایان جنگ سازماندهی کنند.

وی در رابطه با علل پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی، بیان کرد: دفاع برگرفته از معنویت و کتاب آسمانی قرآن، مرجعیت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور نیرو‌های نظامی در کنار مردم، از دلایل پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وظیفه داریم افتخارات دوران جنگ و سلحشوری پیشکسوتان دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر را بازگو کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های جشنواره‌های «فانونس»، «ترنم فتح» و «تئاتر سنگر»، اظهار داشت: یگان‌های رزمی ما وظیفه سنگینی همچون انتقال فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ابزار هنر را دارند.

امیر «عباسی» با تمجید از عوامل مستند «عطیرلی کوچه‌لر»، بیان کرد: این مستند روایتگر زندگی ۴۷ شهید کوی «شهید شهری» تبریز است که چند جوان با هزینه شخصی تولید کرده‌اند و اقدام با ارزشی است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی پیشانی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده است، گفت: این استان در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس حرفی برای گفتن دارد که انتظار می‌رود حائز رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مرتبط با دفاع مقدس در سال‌های آتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار