همایش استانی نگارش قرآن کریم در محمودآباد برگزار شد

نهمین همایش استانی نگارش قرآن کریم در شهرستان محمودآباد و به میزبانی مسجد اعظم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 07July 2015

همایش استانی نگارش قرآن کریم در محمودآباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نهمین همایش استانی نگارش قرآن کریم در شهرستان محمودآباد و به میزبانی مسجد اعظم برگزار شد.

در این همایش80 نفر از خوشنویسان فوق ممتاز استان از 14 شهرستان از ساعت 16 لغایت 24 به به نگارش آیات قرآن کریم پرداختند و در حین برگزاری نیز پس از اقامه نماز جماعت از تمامی شرکت کنندگان به صرف افطار پذیرایی بعمل آمد.

 از این برنامه معنوی و هنری که در شب میلاد فرخنده کریم اهل بیت امام حسن (ع) برگزار گردید، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از جمله امام جمعه، فرماندار، ریاست اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و روسای ادارات و نهادهای شهرستان و همینطور علاقمندان بازدید کردند.

 خوشنویسان با خطوط زیبای هنر خوشنویسی آثار زیبایی از آیات الهی خلق کردند که مورد توجه قرار گرفت.

در حاشیه برگزاری این همایش نیز نمایشگاهی از آثار خوشنویسی قرآنی خوشنویسان فوق ممتاز استان برگزار شد که تعداد80 اثر نفیس و زیبا از آثار برجسته هنرمندان مذکور به نمایش گذاشته شد و مورد توجه علاقمندان نیز قرار گرفت، همچنین نمایشگاهی از آثار منبت قرآنی  استاد کثیری از هنرمندان برجسته کشور نیز برگزار شد که جلوه خاصی به این همایش داد.

 این همایش هنری با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد برگزار شد که از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره های گذشته در سطح بالاتری برگزار شد.

 در جنب برگزاری این همایش حمیدرضا کوزه گر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد طی سخنانی گفت: یکی از مصادیق ارزشمند هنر، خوشنویسی می باشد که از قداست معنوی نیز برخوردار است و استفاده از آیات الهی در این هنر موجبات اعتلای آن را فراهم نموده و جلوه ای معنوی و قدسی به آن بخشیده است.

 وی در ادامه بیان داشت: این همایش برای نهمین سال پیاپی است که به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار می شود و هدف از اجرای آن ترویج فرهنگ و هنر قرآنی در جامعه می باشد.

کوزه گر در پایان ضمن تقدیر از حضور مسئولین استانی و شهرستانی از حمایت ها و مساعدت های بی دریغ مسئولین استان و شهرستان از جمله مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، امام جمعه، فرماندار شهرستان محمودآباد و به ویژه از شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر محمودآباد که حمایت های گسترده مادی و معنوی از این برنامه داشتند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار