مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان عنوان کرد؛

نقش پررنگ اشتراکات فرهنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان

کاظمی قمی گفت: وجود اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی نقش پررنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان دارد.
کد خبر: ۴۹۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 08December 2021

نقش پررنگ اشتراکات فرهنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران وافغانستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسن کاظمی قمی مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم افغانستان و ایجاد ثبات، همکاری‌های خود را با این کشور همسایه توسعه می‌دهد، اظهار داشت: کشور‌های منطقه نباید نسبت به تحولات افغانستان بی‌تفاوت باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: مرز‌ها یکی از مناطق مهم برای توسعه روابط بین‌المللی هستند که باید برای روان‌سازی در مرزها، ایجاد امنیت بیشتر، حفظ سلامت و بهداشت و هوشمندسازی و مدیریت واحد تلاش شود.

وی مدیریت واحد مرز‌ها را یکی از مؤلفه‌های هماهنگی فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای با همکاری دولت، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی نقش بسزایی در رشد اقتصادی خواهد داشت.

کاظمی قمی بیان کرد: امیدواریم تا با اجرای طرح‌های مربوط به این منطقه، شاهد روان‌سازی در مرز دوغاون باشیم. وجود اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی، یکی از ظرفیت‌هایی است که نقش پررنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان دارد.

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان از ایجاد یک کارگروه در حوزه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی بین ایران و افغانستان خبر داد و گفت: اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، همکاری‌های دانشگاهی در حوزه علوم انسانی، پزشکی و مهندسی در قالب این کارگروه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار