فرمانده سپاه قدس گیلان:

بسته بودن درب‌های مساجد، اثبات کم‌کاری مسئولان است

سردار «عبدالله‌پور» با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مساجد ما باز نیستند و در آن نماز اقامه نمی‌شود، گفت: بسته بودن درب‌های مساجد کم‌کاری مسئولان که ما نیز جزء آن‌ها هستیم را به اثبات می‌رساند و نشان می‌دهد که نسبت به نماز بی‌توجهی شده است.
کد خبر: ۴۹۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ - 08December 2021

بسته بودن درب‌های مساجد، اثبات کم‌کاری مسئولان است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان در همایش نماز با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه مسئولان کشور به نماز کم شده است، اظهار داشت: شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که برخی مسئولان نسبت به فریضه الهی نماز کم توجه باشند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مساجد ما باز نیستند و در آن نماز برپا و اقامه نمی‌شود، تصریح کرد: بسته بودن درب‌های مساجد کم‌کاری مسئولان که ما نیز جزء آن‌ها هستیم را به اثبات می‌رساند و نشان می‌دهد که نسبت به نماز بی‌توجهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه گسترش و ترویج فرهنگ نماز یک اقدام جهادی را می‌طلبد، افزود: یکی از وظایف فرماندهان برپایی نماز است و حداقل یک بار باید نماز جماعت برپا شود که متاسفانه در برپایی این فریضه الهی کوتاهی داریم.

سرهنگ «مهدی پارسا» دبیر همایش نماز سپاه قدس گیلان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ دستوری در خصوص منزلت نماز از سوی سپاه پاسداران اعلام شد که هم اینک ۲۱ نمازخانه در سپاه و نهاد‌های وابسته به آن در گیلان وجود دارد که این تعداد نمازخانه چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد.

دبیر همایش نماز سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ نماز همه باید پای کار باشند تصریح کرد: در سه سال اخیر ۱۲ نمازخانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال در شهر‌ها و ستاد‌های مختلف مرمت و بازسازی شده که همه نمازخانه‌ها مجهز به سیستم صوت هستند و امیدواریم که هر روز شاهد گسترش فرهنگ نماز در جامعه باشیم.

وی با اشاره به شهدای شاخص نماز گیلان متذکر شد: شهدایی که در زمان جنگ تحمیلی ویژگی و همت خاصی را در برپایی نماز داشتند به عنوان شهدای شاخص نماز گیلان معرفی شدند که این امر با هماهنگی بنیاد شهید و همرزمان این شهیدان انجام شد که از این شهدای گرانقدر می‌توان به «ابراهیم فرقان بین»، «احمد حسن پور هندخاله»، «داود داغستانی»، «سیداکبر میرسیار»، «علی پروانه»، «علی مرتضی نوذری»، «محسن عیسی پور»، «محمدرضا باستانی شعار»، «رسول پورباقری» و «محمود ملک محمدی جهانی» اشاره کرد.

پوستر مستند «به رنگ خدا» بر مبنای نقاشی دیجیتال به تهیه کنندگی و کارگردانی «پیمان نامدار» در این همایش رونمایی شد که این مستند روایتی از سردار شهید «ابراهیم فرقان بین» یکی از شهدای گرانقدر گیلان است؛ همچنین تجلیل از مادر شهید «امیدعلی نامدار» و شهدای شاخص نماز گیلان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایان همایش از ۳۰ نفر از فعالان نماز سپاه قدس گیلان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها