سفر امیرعبداللهیان به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ضمن سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: سیاست ما توسعه روابط با جهان اسلام به ویژه کشور‌های همسایه است.
کد خبر: ۴۹۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ - 09December 2021

سفر امیرعبداللهیان به قم و دیدار با مراجع عظام تقلیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ضمن سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی و سبحانی ضمن ابراز خوشنودی از توفیق زیارت حرم حضرت معصومه (س) در ایام ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: ارتباط وزارت امور خارجه با حوزه علمیه و مراجع عظام همواره مستحکم بوده و ما از رهنمود‌ها و دعای خیر علمای بزرگوار قم همیشه بهره‌مند بوده‌ایم و امیدواریم این توفیق از ما سلب نشود.

امیرعبداللهیان در ادامه نشست‌های مذکور به تحولات منطقه، اولویت دولت سیزدهم در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، تحولات افغانستان و مذاکرات وین اشاره و تأکید کرد: سیاست ما توسعه روابط با جهان اسلام به ویژه کشور‌های همسایه است.

وزیر امور خارجه تقویت دیپلماسی دینی در جهان امروز را مهم ارزیابی و تصریح کرد: حوزه علمیه ظرفیت بالایی در تعامل با موسسات دینی و رهبران فکری جهان دارد و ما در وزارت امور خارجه در حد توان تسهیلگر این موضوع خواهیم بود.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در مرقد مطهر کریمه اهل بیت و زیارت حرم حضرت معصومه (س) گفت‌و‌گوی کوتاهی نیز با آیت الله سعیدی تولیت آستان و امام‌جمعه قم داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار