سردار اشتری:

تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی حجت را بر ما تمام کرد

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییر ساختار با تصویب مقام معظم رهبری، حجت را بر همه ما تمام کرد، از این رو بایستی با برنامه و نقشه راه اثربخش و مفید شبانه روز کار کنیم.
کد خبر: ۴۹۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ - 12December 2021

جوان گرایی و نوآوری در اولویت باشد/ تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی حجت را بر ما تمام کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار "حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۰ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت مدافعان حرم اظهار داشت: در هفته پژوهش قرار داریم این هفته را نیز گرامی می‌داریم و به تمامی پژوهشگران، اساتید، اعضاء هیئت علمی و کسانی که در مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت رسانی هستند، تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: اگر بخواهیم به قله‌های رفیع پیشرفت برسیم بایستی از مسیر علم و پژوهش و فناوری‌های روز عبور کنیم تا بتوانیم آن نقطه مطلوب را پیدا کنیم؛ البته علمی که با مبانی دینی و انقلابی عجین باشد.

نقش پژوهشگران در ساختار جامع

سردار اشتری به طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: برای پیاده سازی این امر مهم بیش از گذشته به حضور و نظرات پژوهشگران، محققان و اساتید برای رسیدن به اهداف عالی در این ساختار جامع نیاز داریم.

عالی‌ترین مقام ارشد انتظامی کشور ضمن عرض تبریک به سبب ارتقاء مجموعه بزرگ انتظامی به کارکنان خاطرنشان کرد: مدت‌ها بود که به دنبال این اتفاق مهم بودیم که به لطف پروردگار متعال و اعتماد مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" ساختار جامع تصویب شد.

ارتقاء خدمت رسانی و امنیت

سردار اشتری ادامه داد: این اقدام و تحول بزرگ برای ما بسیار حائز اهمیت است و قطعا شاهد آثار و برکات آن در سال‌های آینده برای این مجموعه خدوم خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر نیازمند نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات اساتید دانشگاه علوم انتظامی و پژوهشگاه هستیم، تصریح کرد: با ارتقاء در مجموعه بزرگ انتظامی مسئولیت ما بیشتر شده است؛ به طوری که چنین تحولی را بعد از ادغام تاکنون نداشته ایم، از این رو بایستی با کار و تلاش مضاعف در این مجموعه خدمات رسانی به مردم و همچنین سطح امنیت را در جامعه افزایش د هیم.

ارتقاء امنیت با ساختار جدید

فرمانده کل انتظامی کشور به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته ناجا اشاره کرد و گفت: در این پیام ایشان این مجموعه را یکی از ستون‌های اصلی امنیت در کشور عنوان و به موضوع خدمت رسانی به مردم نیز اشاره کرده اند، از این رو بایستی با توجه به ساختار جدید موضوع امنیت و خدمت رسانی به مردم مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد و در راستای ارتقاء امنیت و خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: در این امر مهم نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و اصولی هستیم از این رو بایستی مدیران ما برای رسیدن به اهداف مدنظر دارای یک تفکر سیستمی باشند و براساس آن در این مسیر با گام‌های موثر و هدفمند پیش بروند.

وی عنوان کرد: تغییر ساختار با تصویب مقام معظم رهبری، حجت را بر همه ما تمام کرد، از این رو بایستی با برنامه و نقشه راه اثربخش و مفید شبانه روز کار کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: بحمداله روحیه جهادی و انقلابی در تمامی کارکنان برای رسیدن به اهداف مدنظر وجود دارد، این در حالی است که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، بنابراین بایستی با هدف و برنامه ریزی دقیق در این مسیر قدم برداریم.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه تلاش همه ما در مجموعه انتظامی محقق شدن تدابیر مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: همه ما بایستی خداوند متعال را به سبب وجود رهبری فرزانه و هدایت‌های حکیمانه ایشان شاکر باشیم.

جوان گرایی و نوآوری

وی در ادامه به نقش علمی دفاعی امنیتی و ضرورت توجه به پیاده سازی آن اشاره کرد و گفت: این امر مهم از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شده که بایستی در اولویت کاری ما و همچنین مورد اهتمام پژوهشگران در پژوهشگاه باشد.

سردار اشتری به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توصیه به توسعه علم و پژوهش در آن اشاره کرد و گفت: در ساختار جدید بایستی در حوزه علمی و پژوهشی گام‌های موثر و بلندی برداریم که این کار نیازمند همکاری اساتید، دانشجویان و پژوهشگران است.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه جوان گرایی، نوآوری و چابکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سه مهم بایستی جزء اولویت‌های ما در آینده باشد و تمامی عزیزانی که صاحب نظر هستند بایستی با این ساختار جدید و گام دوم انقلاب یک تحول بنیادی در مجموعه ایجاد کنند.

پلیس در تراز انقلاب اسلامی

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: امروزه بایستی با توجه به آسیب ها، تهدیدات و چالش‌های موجود در حوزه‌های علمی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ... برای رسیدن به اهداف مدنظر تمامی مشکلات و خلاء‌ها را برطرف کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در این عرصه بایستی برای پیشگیری و رفع مشکلات موجود تصمیم ساز و تصمیم گیرنده باشیم؛ بحمداله در دولت جدید مسئولان با دلسوزی در راستای رفع مشکلات پای کار هستند.

سردار اشتری تاکید کرد: ما برای تمامی موضوعات در جامعه باید برنامه ریزی دقیق باشیم؛ مجموعه انتظامی می‌تواند با ارائه نقطه نظرات عالمانه خود و تجربه حضور در میدان (گستردگی و تنوع ماموریت ها) در راستای برقراری امنیت در کشورنقش موثر و ویژه‌ای داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور در این راستا به فرمایشاتی از مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند: "اگر امنیت در کشور نباشد هیچ پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود"؛ در سایه امنیت است که مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیز وجود دارد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال بر هم زدن ثبات و امنیت در کشور است؛ اگر ما پیشتاز نباشیم و نقاط ضعف و خلاء‌ها را به مسئولان نگوییم قطعا سبب جلوگیری از پیشرفت در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی کل کشور با داشتن اساتید و دانشجویان مستعد می‌تواند برای این مملکت آینده ساز باشد و مشکلات موجود را حل کند.

توجه به آموزش‌های مهارتی

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی، حرفه گرایی، تربیت مبتنی بر مبانی دینی و انقلابی در تراز جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مجموعه انتظامی کشور بایستی مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

سردار اشتری گفت: بایستی از ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به اهداف مدنظر و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار