رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

ارسال ۷۵۰۰ اثر به «کنگره ملی شعر»/انتخاب «کتاب سال دفاع مقدس و مقاومت» بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی است

سرهنگ بایرامی گفت: امسال استان فارس میزبان «کنگره ملی شعر» است و تا امروز نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ اثر شعری فرستاده شده است که بسیار قابل توجه بوده است. 
کد خبر: ۴۹۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 31December 2021

امسال با سخت‌گیری‌های بیشتری برای داوری در کنگره ملی شعر جلو رفتیمسرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به  برنامه‌های این سازمان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: تمام کتاب‌هایی که در یک سال گذشته در حوزه شهدای مدافع حرم و مقاومت مخصوصاً شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت نوشته شده‌اند، در مراسمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به رونمایی از کتاب‌های حوزه جبهه مقاومت افزود: در  دومین سالگرد شهادت حاج قاسم نشست‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه محصولات فرهنگی جبهه مقاومت در حوزه کتاب برپا خواهد شد. این برنامه‌ها موج خوبی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در کشور ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها انتخاب «کتاب سال دفاع مقدس و مقاومت» است که به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی یاد می‌شود که قرار است در اسفند سال جاری برگزار شود. در حال حاضر مرحله داوری کتاب‌ها در حال اتمام است و اگر شرایط کرونا اجازه دهد، برنامه را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم در غیر این صورت مجازی برگزار می‌شود.

سرهنگ بایرامی در رابطه با کنگره ملی شعر اظهار کرد: امسال استان فارس میزبان «کنگره ملی شعر» است و تا امروز نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ اثر شعری فرستاده شده است که بسیار قابل توجه بوده است. 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مورد نحوه داوری در کنگره ملی شعر گفت: امسال سخت‌گیری‌های بیشتری برای داوری داریم و شعر‌های مشابه را حذف کردیم، اگر این شعر‌ها حذف نمی‌شد آمار شعر‌های فرستاده شده از سال گذشته بیشتر می‌شد.

وی همچنین درباره مسابقه جایزه ادبی یوسف خاطرنشان کرد: این مسابقه مربوط به ارزیابی داستان‌های کوتاه دفاع مقدس است و امسال استان هرمزگان میزبان برگزاری این مسابقه فرهنگی است و در نیمه دوم دی قرار است برگزار شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها