استقبال از پیکر شهید «میرعلیزاده» در فرودگاه اردبیل

پیکر شهید «علی میرعلیزاده» پس از 39 سال غربت، به زادگاهش بازگشت و در فرودگاه اردبیل مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 17December 2021

استقبال از پیکر شهید «میرعلیزاده» در فرودگاه اردبیلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، پیکر پاسدار شهید «علی میرعلیزاده» پس از 39 سال غربت، شناسایی و قبل از ظهر امروز (جمعه) با حضور استاندار اردبیل، مسئولین، مدیران شهرستانی و استانی، فرماندهان نظامی، انتظامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در فرودگاه اردبیل مورد استقبال قرار گرفت.

در این مراسم، «زکی اله خوشبخت» نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان اردبیل اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس و جهاد سربازان وطن همواره همچون نگینی در دفتر تاریخ انقلابی این مملکت خواهد درخشید؛ اگرچه این دفتر پربرگ با اشک مادران و همسران شهدا نیز مزین شده باشد.

وی با تاکید بر حفظ حریم ملی و ایستادگی در برابر ظلم دشمن، افزود: ما نباید این تصور را داشته باشیم که راه شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در کشور به پایان رسیده است؛ چرا که هنوز هم فرزندان غیور این مرز و بوم بر سر دفاع از ناموس و خاک خوش سختی‌ها را به جان خریده و در راه حق به درجه شهادت نائل می‌شوند.

این مسئول ضمن اشاره به بازگشت پیکر پاک شهید میرعلیزاده تصریح کرد: اگر امروز اردبیل شاهد این شور و حال و چنین حضور باشکوهی بود، همه در سایه عِرق ملی، تعصب به شهدا و احترام به نظام و خانواده‌های شهداست و ما باید قدردان چنین مردمی باشیم که در هر شرایط سهل و سختی در کنار نظام خوش درخشیدند.

خوشبخت همچنین در خصوص تفحص پیکر شهید میرعلیزاده خاطرنشان کرد: پیکر شهید میرعلیزاده در عملیاتی در دره‌ای عمیق یافت شده که در کنار وی شهیدانی هم در این دره به شهادت رسیدند، محل شهادت این شش شهید را در آن زمان رزمندگان دیده بودند که طوفان شن آمده بود و به کمین دشمن افتادند و در یک دره گرفتار شده و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جستجو برای یافتن این شهدا بالاخره نتیجه داد و پیکر مطهر شهید میرعلیزاده پیدا شد و به زادگاهش بازگشت که در ادامه مراسم استقبال از این فرزند غربت کشیده، پیکر پاک شهید روز شنبه در زادگاه مادری خود، روستای احمدآباد شهرستان مشگین‌شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار