رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اجرای قانون هوای پاک در بودجه ۱۴۰۱ دارای یک ردیف اختصاصی است

رفیعی با اشاره به این‌که در سال ۱۴۰۱ قانون هوای اجرای قانون هوای پاک دارای ردیف اختصاصی در بودجه است، گفت: اگر این قانون اجرایی شود بلاشک بسیاری از مسائل در آلودگی هوا حل می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ - 18December 2021

اجرای قانون هوای پاک در بودجه ۱۴۰۱ دارای یک ردیف اختصاصی استسمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با اشاره به افزایش آلودگی کلان‌شهر‌ها در فصل زمستان و علت آن، گفت: در بحث آلودگی هوا تنها مازوت‌سوزی علت نیست، درد اصلی امروز کلانشهر‌ها در آلودگی هوا در سوخت است، چه در منابع ثابت و چه در منابع متحرک.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور استاندارد سوخت نداریم، افزود: در جلساتی که در فراکسیون با مسئولان داشته‌ایم آن‌ها اعلام کرده‌اند که از مازود (نفت کوره) در نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود؛ بله آن‌ها درست می‌گویند از مازوت استفاده نمی‌شود، بلکه از گازوئیلی استفاده می‌شود که میزان گوگرد آن حدود ۵ هزار تا ۶۵۰۰ ppm است که عدد بالایی است این نوع گازوئیل دقیقا به مازوت نزدیک‌تر است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: نمی‌توانیم خودمان را گول بزینم و بگویم که مازوت در نیروگاه‌ها سوزانده نمی‌شود امروز از گازوئیل‌های استفاده می‌کنیم که همان مازوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: اخیراً دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشی را درباره تاثیر آلودگی هوا بر مرگ و میر انجام داده که نسخه‌ای را هم در اختیار مجلس قرار داده است که آمار موجود در این پژوهش واقعا جای تامل دارد.

رفیعی در پایان گفت: با پیگیری‌های که فراکسیون محیط زیست مجلس داشته دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای قانون هوای پاک ردیف اختصاصی قرار داده است، یعنی اینکه از این به بعد دستگاه‌ها با این بودجه ملزم می‌شوند که این قانون را اجرایی کنند و اگر این قانون اجرایی شود بلاشک خیلی از مسائل در آلودگی هوا حل می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار