دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«دهه فاطمیه»؛ فرصتی برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی

ایام دهه‌ی فاطمیه بهترین فرصت برای حفظ همبستگی عمومی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در کشور است.
کد خبر: ۴۹۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 19December 2021

«دهه فاطمیه»؛ فرصتی برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مسلمانان بار دیگر با حضور در آیین عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌توانند اثبات کنند که ارادت به ساحت آل الله در وجودشان ریشه دوانده است.

از قدیم‌الایام پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ایران در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند. مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان و مسلمانان بدون هیچگونه دغدغه‌ای در این سرزمین پاک و اهورایی زیسته‌اند.

شیعیان و اهل سنت در ایران به مثابه‌ی خواهران و برادران دینی دست در دست یکدیگر باعث رشد و اعتلای کشور در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف شده‌اند.

با وجود این، دشمنان اسلام و ایران با ترویج شایعات و بعضا استناد به روایات غیر معتبر تاریخی سعی بر آن داشته اند تا پیمان اخوت میان مسلمین را خدشه‌دار کنند. اهریمنان در لباس و کسوت دوست عزم خود را جزم کرده اند تا بین پیروان ادیان الهی بالاخص میان شیعه و سنی تفرقه افکنی کنند.

عموما، اتاق فکر دشمنان اسلام و مسلمین با ترویج چهره ی کریه از پیروان فرقه های گوناگون اسلامی در رسانه ها و تریبونهای مختلف، بذر نفاق را می‌کارند. حال آنکه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، در عبودیت ذات احدیت همواره به ریسمان وحدت چنگ زده اند و از مصحف شریف آسمانی قرآن مجید جهت هدایت درس گرفته اند و مصداقی از آیه‌ی شریفه ی واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا شدند.

احترام به نبی خدا صلوات الله علیه و آله و سلم و نیز ارادت به ساحت مقدس اهل بیت ایشان در ذات و جوهره‌ی عامه‌ی مسلمانان موج می‌زند. حضور میلیونی مسلمانان جهان در مناسک حج و زیارت مرقد مطهر حضرت خاتم الانبیاء و حرمهای متبرک اهل بیت ایشان در اقصی نقاط پهنه ی گیتی شاهد این مدعاست که مسلمانان ایران و جهان هرگز فریب دسیسه و نیرنگ دشمنان اسلام و مسلمین را نخورده‌اند و همواره دست در دست یکدیگر همبستگی اسلامی و آسمانی خود را حفظ کرده‌اند.

یکی از جلوه‌های همبستگی اهل تشیع و اهل تسنن در کشورمان در دوران پر حماسه‌ی هشت سال دفاع مقدس هویدا شد. رزمندگان شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر برای دفاع از کیان و مام میهن خویش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند. بنا بر آماری که بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال نود و پنج منتشر کرد بالغ بر یازده هزار شهید گلگون کفن اهل سنت در دوران دفاع مقدس برای این مرز و بوم حماسه خلق کردند و جاودانه در اذهان عمومی باقی ماندند.

در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز بسیاری از دلاوران اهل سنت در نیروهای مسلح دوشادوش برادران اهل تشیع خود توانستند جانانه از مام میهن در برابر اشرار مختلف دفاع کنند و بعضا به فیض شهادت نیز نائل آمدند.

ایام دهه‌ی فاطمیه بهترین فرصت برای حفظ همبستگی عمومی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در کشور است. به صورت کلی، مسلمانان ضمن تحکیم وحدت و با حضور در تکایا و مراسم مختلف (از جمله هیات‌های مجازی) و شرکت در عزاداری دخت نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم می‌توانند خدعه و نیرنگ و حیله‌های هزار رنگ دشمنان اسلام ناب محمدی را خنثی سازند.

مسلمانان بار دیگر با حضور در آیین عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌توانند اثبات کنند که ارادت به ساحت آل‌الله در وجودشان ریشه دوانده است و وحدت فریضه اصلی آنهاست.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها