فرمانده کل انتظامی:

سربازان پشتوانه‌ای قوی برای نیرو‌های مسلح هستند/ حقوق سربازان باید براساس ضوابط و قانون افزایش یابد

سردار اشتری با بیان اینکه برای سربازان احترام ویژه‌ای قائل هستیم، گفت: سربازان پشتوانه قوی برای نیرو‌های مسلح هستند و این ظرفیت به امنیت کشور کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۴۹۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ - 20December 2021

سربازان پشتوانه قوی برای نیرو‌های مسلح هستند/ حقوق سربازان باید براساس ضوابط و قانون افزایش پیدا کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، همایش سراسری مدیران و معاونان وظیفه عمومی استان‌ها «سازمان وظیفه عمومی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران» با حضور سردار «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور و سردار «تقی مهری» رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی کل انتظامی برگزار و در آن به اهداف برگزاری همایش، ارتقاء فرهنگ سربازی، بهره بردن از ظرفیت علمی سربازان، تکریم ارباب رجوع و ... اشاره شد.

سربازان پشتوانه‌ای قوی برای نیرو‌های مسلح هستند

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهمیت خدمت سربازی اظهار داشت: خدمت سربازی در دین مبین اسلام، آداب و رسوم و همچنین در افکار عمومی به عنوان کاری پسندیده و مقدس مدنظر است؛ در واقع افراد با هدف برقراری امنیت و پاسداری از ارزش‌های کشور به خدمت سربازی اعزام می‌شوند که این امر مورد تفقد، تشویق و دلگرمی نیرو‌های مسلح است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه خدمت سربازی مقدس است و ما نیز برای سربازان احترام ویژه‌ای قائل هستیم، تصریح کرد: امروز سربازان پشتوانه‌ای قوی برای نیرو‌های مسلح هستند و این ظرفیت به امنیت کشور کمک خواهد کرد.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: سربازان (چه در صلح و چه در جنگ) یکی از نیاز‌های اصلی کشور هستند، از این رو بایستی در تمامی نقاط مختلف کشور مشغول خدمت باشند، ضمن اینکه لازم است فرهنگ خدمت مقدس سربازی را در جامعه ارتقاء دهیم.

سردار اشتری ادامه داد: خدمت سربازی محیطی برای خودسازی انسان است، از این رو بایستی تمامی ابعاد این خدمت مقدس را برای جوانان برومند ایران اسلامی بازگو کنیم که می‌توان در این خصوص برای ارتقاء این مهم از ظرفیت رسانه ملی نیز بهره ببریم.

باید از ظرفیت علمی سربازان نخبه استفاده شود

وی در ادامه به ظرفیت علمی سربازان نیز اشاره کرد و گفت: برخی از جوانان عزیز ایران اسلامی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند نخبه، برجسته و بسیار توانمند هستند که بایستی این مهم مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد؛ لازم است فضایی ایجاد و از ظرفیت علمی و تجربه این افراد برای پیشبرد اهداف مدنظر استفاده شود.

سردار اشتری تاکید کرد: سربازان به عنوان امانت و فرزندان ما هستند از این رو بایستی با رفتار مطلوب با این عزیزان برخورد کنیم؛ همچنین لازم است افرادی که در سازمان مشغول خدمت می‌شوند طی فرآیندی تمامی امور آن‌ها (رفع مشکلات، مطالبات و ...) از ابتدای خدمت تا انتها مورد اهتمام قرار گیرد؛ ارتباط منظم با خانواده مشمولان بایستی مدنظر باشد در واقع به گونه‌ای با سربازان رفتار کنیم که مشکلات خود را به راحتی با مسئولان مربوطه در میان بگذارند و در طول خدمت به گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که باعث تشویق به ادامه خدمت در سازمان شود.

حقوق سربازان باید براساس ضوابط و قانون افزایش پیدا کند

سردار اشتری گفت: یکی از دغدغه‌های مهم نیرو‌های مسلح افزایش حقوق سربازان است که بحمداله در این خصوص اقدامات خوبی با پیگیری مجموعه انتظامی و اهتمام مجلس شورای اسلامی انجام شده و امید است با پیگیری‌های لازم این مهم در بودجه سال ۱۴۰۱ منظور شود تا بتوانیم حقوق سربازان را نیز براساس ضوابط و قانون افزایش دهیم.

فرمانده کل انتظامی در ادامه به اهمیت قرارگاه احضار و اعزام مشمولان نیز اشاره و عنوان کرد: این قرارگاه لازم است که در تمامی استان‌ها فعال شود تا بتوانیم افراد را به خدمت مقدس سربازی (خصوصا افرادی که متأهل هستند) تشویق کنیم چه بسا برای افرادی که غیبت اولیه دارند تخفیف هم در نظر گرفته شده است.

سردار اشتری بر هوشمندسازی پلیس تاکید و خاطر نشان کرد: بحمداله در حوزه هوشمندسازی اقدامات خوبی انجام شده، اما در سازمان وظیفه عمومی نیز بایستی این امر در راستای توسعه خدمات به مشمولان و ارائه خدمات غیرحضوری مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

وی به اهمیت تکریم ارباب رجوع نیز اشاره و عنوان کرد: افرادی که به عنوان مراجعه کننده وارد سازمان می‌شوند، بایستی با رفتار سنجیده و مطلوب با آن‌ها برخورد شود، چرا که همین رفتار سنجیده باعث تشویق و جذب آن‌ها برای خدمت در سازمان می‌شود پس لازم است که این مهم مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد؛ ضمن اینکه تکریم ارباب رجوع جزو وظایف ذاتی است که بایستی رعایت شود.

رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها در مراکز آموزشی

سردار اشتری به رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها در مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور مراکز آموزشی ما توانستند تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را به درستی اجرا کنند به طوری که در این مراکز کمترین مبتلایان را داشتیم؛ اما لازم است افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند برای انجام این کار تشویق شوند چرا که سربازان نزد ما امانت هستند از این رو سلامت آن‌ها نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه حرفه گرایی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین ستاد کل نیرو‌های مسلح است، خاطرنشان کرد: موضوع حرفه گرایی از چند سال پیش تاکنون در سازمان مورد اهتمام قرار گرفته و در این حوزه اقدامات مطلوبی نیز انجام شده؛ لازم است سربازانی که مشغول خدمت هستند براساس تجربیات و تخصص‌هایی که دارند به کارگیری شوند که قطعا این اقدام در آینده نتایج موثری به دنبال خواهد داشت.

سردار اشتری ادامه داد: موضوع خوشایندسازی برای ما بسیار حائز اهمیت است از این رو بایستی به گونه‌ای عمل کنیم تا جوانانی که وارد خدمت می‌شوند کرامت و شأن آن‌ها مورد اهتمام قرار گیرد.

حاج قاسم افتخار مردم ایران، تمامی آزادیخواهان و جبهه مقاومت است

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان این همایش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شهید حاج قاسم از افتخارات بزرگ مردم ایران، تمامی آزادیخواهان و همچنین جبهه مقاومت بودند؛ رمز پیروزی ایشان اخلاص و تبعیت محض از مقام معظم رهبری و ولایت مداری بود، از این رو بایستی مکتب حاج قاسم و همچنین اخلاص، خدمت بی منت و ولایت پذیری این شهید والامقام و معزز را به عنوان الگو قرار دهیم.

تاکید و راه اندازی فرماندهی انتظامی وظیفه عمومی شهرستان‌ها، رسیدگی به برخی تخلفات در خصوص صدور کارت پایان خدمت جعلی و ... از دیگر مواردی بود که در این همایش به آن‌ها اشاره شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها