فرمانده نیروی دریایی ارتش:

سردار سلیمانی شخصیتی چند وجهی و فراسازمانی بود

دریادار ایرانی در خصوص خصوصیات اخلاقی سپهبد شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی شخصیتی چند وجهی و فراسازمانی بود.
کد خبر: ۴۹۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 21December 2021

سردار سلیمانی شخصیتی چند وجهی و فراسازمانی بودامیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به جاذبه‌های فرماندهی سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر ما دریایی‌ها یک فرد دریایی است؛ چراکه تدابیر ایشان در حوزه نظامی همواره تاثیرات چند وجهی را در پی داشته است؛ ایشان وقتی برنامه‌ای را پیاده می‌کردند، اثربخشی آن اقدام در عرصه‌های مختلف اعم از دریا، خشکی و فضا قابل مشاهده بود.

وی افزود: سردار سلیمانی معتقد بود که جامعه بشری باید فارغ از هر گونه ظلم و ستم اداره شود و بشریت باید در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند؛ ایشان پاسدار حریم ارزشمند خانواده، ملت و کشور و مستضعفان و ستمدیدگان دنیا بود.

فرمانده نداجا گفت: سلیمانی بر مبنای تفکر جهادی و انقلابی با حضور به‌موقع و هوشمندانه در جبهه مقاومت با حداقل امکانات، صحنه نبرد را مدیریت و ملزومات اجرای طرح‌های بزرگ را با قدرت و سرعت فراهم می‌کرد؛ بزرگی و قدرت اصلی ایشان در میادین نبرد بر این اساس استوار بود که همواره خدا را در کنار خود می‌پنداشت و با همین روحیه مخلصانه در راستای فرامین ولی امر زمان حضرت امام خامنه‌ای عزیز گام برمی‌داشت.

امیر ایرانی تصریح کرد: مهمترین ویژگی شخصیتی سردار دل‌ها تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. سردار سلیمانی شخصیتی فراسازمانی بود که هیچ گاه به رنگ و لباس و مسائل ظاهری کاری نداشت و تنها دغدغه اش این بود که از پس تمامی مشکلات و مصائبی که جبهه کفر و الحاد ایجاد کردند باید با تلاش و ممارست شبانه‌روزی پرچم ولایت که همان پرچم اسلام است را بالا نگه داشت و در این راه از هیچ کار و فعالیتی مضایقه نمی‌کرد.

وی گفت: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی دریایی، نیروی زمینی و نیروی هوایی و بخش‌های پدافند هوایی و موشکی کشور همه در تلاش هستند تا فرمان ولایت اجرایی و عملیاتی شود و امروز اگر بخواهیم نمونه بارز و مصداقی برای اجرای فرامین سلسله مراتب فرماندهی در نظر بگیریم، می‌توانیم این رویه و روحیه ارزشمند را در شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کنیم که همچون سایر فرماندهان با قوت و قدرت مثال‌زدنی در این عرصه گام نهاد و منشأ خدمات شایان و ماندگاری در عرصه جبهه مقاومت و ایثار شد.

فرمانده نداجا عنوان کرد: او فرماندهی توانمند و نقطه ثقل جبهه مقاومت در منطقه بود که حضورش همچون خاری در چشم دشمنان اسلام به شمار می‌رفت؛ آنقدر برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی استکبار جهانی را با شکست مواجه کرده بود که آمریکا و اذناب منطقه‌ای اش تصمیم به ترور ایشان گرفتند.

دریادار ایرانی گفت: دلاورمردی‌های خالصانه شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی برای همیشه در تاریخ جهان اسلام جاودانه خواهد ماند؛ او که نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود و الحق والنصاف مصداق تمام‌عیار پیروی از مکتب اسلام ناب محمدی بود. سرانجام زندگی شرافتمندانه، جهادگرانه، خستگی ناپذیر و عزتمندانه اش با شهادت پیوند خورد. امید که بتوانیم راه و مسیر ایشان را با قوت و بصیرت ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار