ادای دین عاشقانه هنرمندان ایرانی به فاطمیه؛

کاروان ام‌المقاومه با چشمان اشک بار در نجف برپا شد

هنرمندان با حالی معنوی و حال و هوای شهادت حضرت زهرا (س) تولید آثار هنری فاخر برای اهدا به موزه عتبه علویه و همچنین تولید محصولات فرهنگی و هنری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۹۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ - 21December 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بعضی مهمانی‌ها خاص هستند، دعوت که می‌شویم از ماه‌ها قبل برایشان برنامه ریزی می‌کنیم، با وسواس و دقت بالا لباس مخصوص و هدیه‌ای ویژه تهیه می‌کنیم و شوق و ذوق عجیبی برایشان داریم، برایمان مهم است که میزبان ما را بسیار ویژه‌تر از آنچه که هستیم ببیند و رویمان حساب خاصی باز کند.

بچه‌ها هم مهمانی را خیلی دوست دارند، نه بخاطر اینکه خاص باشند یا در چشم میزبان بیایند، بلکه به این خاطر که می‌دانند در جمع شلوغ مهمانی، هم سن و سال‌های زیادی دارند و می‌توانند دوست‌های زیادی پیدا کنند و بازی کنند و خوش بگذرانند. بالاخره مهمانی برای هرکس حس و حال خاص خودش را دارد، هرکس از چشم و نگاه خود به مهمانی می‌نگرد و بعضی‌ها هم اصلا شوق و میلی به بزم و مهمانی ندارند.

این روز‌ها یک مهمانی با حال و هوای خاصی در حریم بهشتی اهل بیت (ع) در کربلای معلی و نجف اشرف در حال برپایی است. جمعی از هنرمندان ایرانی به عزای ام الائمه دعوت شده اند و هریک به اندازه توان و هنر خود، نگاره‌ای برای هدیه به اهل بیت و سرسلامتی امیر المومنین و فرزندانشان آماده کرده اند.

کاروان ام المقاومه پس از دو روز کار هنری و تولید آثار خوشنویسی، نگارگری، مینیاتور، نقاشی و نقاشی خط و گرافیک در کربلای معلی و اهدای آن‌ها به موزه عتبه حسینی، به نجف اشرف و محضر امیرالمومنین امام علی (ع) مشرف شدند و به عزای حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) پرداختند.

کاروان ام المقاومه با چشمان اشک بار در نجف برپا شد

تشرف به بارگاه مطهر و نورانی امیرالمومنین امام علی (ع) نخستین برنامه‌ای بود که به محض ورود به نجف اشرف انجام شد تا با اذن از ایشان، رویداد خلق آثار هنری به مناسبت شهادت ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) این بار در نجف از سر گرفته شود.

حال و هوای عجیبی در حرم امیرالمومنین (ع) در شب شهادت دردانه ایشان، حضرت فاطمه زهرا (س) برپاست، با هر ملیت و رنگ پوست و در هر جایگاهی در یک گوشه حرم یک هیات برپا شده و همه مشغول تسلیت گویی به امام علی (ع) به مناسبت این مصیبت هستند.

آری، در عراق باشی و شب شهادت دردانه پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) در ایوان نجف بنشینی، اینجا که می‌آیی ناخودآگاه این شعر به ذهنت می‌آید که «ایوان نجف عجب صفایی دارد حیدر بنگر چه بارگاهی دارد»؛ در این صحن و سرا و در این زمان حیف است که هنرمندان عرض توسلی به ائمه اطهار نداشته باشند و اعظم الله اجورنا و اجورکم به محضر امیرالمومنین نگویند.

عرض توسل به حضرت زهرا (س) در شب شهادت ایشان در حالی در مقابل ایوان طلای حرم امیرالمومنین برگزار شد تا اشک‌های هنرمندان، آغاز بر ادامه ماجرای طرح زنی و قلم زنی برای ام المقاومه باشد و این توسل دستانشان را برای خلق آثار هنری ارزشمند پرتوان کند.

بخش دوم رویداد ام المقاومه از صبح شنبه و با حضور بیش از ۳۰ هنرمند برجسته کشور پس از سه روز کار هنری در کربلای معلی و در جوار حرم مطهر امام حسین (ع)، در کنار صحن حضرت فاطمه زهرا (س) نجف اشرف آغاز شد.

هنرمندان با حالی معنوی و حال و هوای شهادت حضرت زهرا (س) تولید آثار هنری فاخر برای اهدا به موزه عتبه علویه و همچنین تولید محصولات فرهنگی و هنری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس آغاز کردند.

نخستین رویداد فرهنگی هنری بین المللی ام المقاومه به همت مجموعه فرهنگی هنری ماهد و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و حوزه هنری استان تهران از ۲۴ آذر در کربلای معلی آغاز شده و ۲۹ آذر در نجف اشرف به پایان خواهد رسید.

کاروان ام المقاومه با چشمان اشک بار در نجف برپا شد

حسن و محمد روح الامین، حمیدرضا کشاورزی، امیر تدین، اسد فقیهی، ناصر طاووسی، رضا و ابوالفضل بدرالسما از جمله اساتید هنرمند شاخص کشور هستند که در رشته‌های نقاشی خط، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، مینیاتور و نگارگری در این رویداد به تولید اثر می‌پردازند.

نقاشی فاخر و ارزشمند راس الحسین اثر حسن روح الامین نیز در بخشی از این رویداد در کربلای معلی با حضور مسوولان عتبه حسینیه رونمایی و به موزه عتبه حسینیه اهدا شد.

بازدید هنرمندان نجف اشرف از کارگاه رویداد فرهنگی ام المقاومه

هنرمندان نجف اشرف امروز در محل برگزاری رویداد فرهنگی هنری ام المقاومه حاضر و با هنرمندان ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ستاد خبری رویداد فرهنگی هنری ام المقاومه، استاد عدنان القزاز و استاد حیدر الحلو امروز در محل برگزاری رویداد فرهنگی هنری ام المقاومه حاضر و ضمن خداقوت به برگزار کنندگان این رویداد، با هنرمندان ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

برقراری ارتباط هنری بین دو کشور، تلاش برای ارتقای برنامه‌های هنری ایران و عراق، بهره گیری از ظرفیت‌های هنری دو کشور و ازجمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

در پایان این بازدید، استاد عدنان القزاز و استاد حیدر الحلو به نوشتن اثری هنری به نام حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار