سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ عنوان کرد؛

انهدام پایگاه‌ها و مواضع آفندی دشمن

سردار نیلفروشان گفت: نیرو‌های سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ با اجرای عملیات‌های پی در پی آفندی و تهاجمی و شبیه‌سازی یک عملیات نفوذ در عمق سطح استراتژیک دشمن، پایگاه‌ها و مواضع آفندی دشمن را منهدم کردند.
کد خبر: ۴۹۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 21December 2021

استفاده از جدیدترین تجهیزات سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «عباس نیلفروشان» معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در گفت‌وگویی رادیویی، با بیان اینکه این رزمایش در راستای افزایش توانمندی‌های رزمی واحد‌های سپاه برگزار شده است، اظهار داشت: این رزمایش بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دفاعی و تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی که دارای ویژگی‌های همزمانی، پیوستگی، انطباق و در هم تنیدگی جنگ نرم، نیمه‌سخت و سخت است، طراحی و از صبح روز دوشنبه اجرا شده است.

وی با اعلام این موضوع که این رزمایش در چند حوزه طراحی شده است، افزود: آنچه روز دوشنبه رسانه‌ای شد، در حوزه جنگ‌های سخت بود. نیرو‌های زمینی، دریایی، هوافضا و همچنین سازمان سایبر الکترونیک در استان‌های هرمزگان و بوشهر و بخش سواحلی استان خوزستان ضمن اجرای یک دفاع مستحکم و قاطع، با اجرای عملیات‌های پی در پی آفندی و تهاجمی و شبیه‌سازی یک عملیات نفوذ در عمق سطح استراتژیک دشمن، پایگاه‌ها و مواضع آفندی دشمن را منهدم کردند.

معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پس از انجام این مرحله، نیرو‌ها مطابق سریال‌های پیش‌بینی شده در جدول رزمایش، آماده اجرای تمرینات شدند؛ همچنین سازمان بسیج مستضعفین علاوه بر وظایفی که در حوزه جنگ‌های نیمه‌سخت و نرم دارد، با تأمین پشتیبانی نیروی بسیج دریایی و سازمان رزم زمینی، پایان‌ناپذیری دفاع و تهاجم یگان‌ها و نیرو‌های سپاه را تضمین کرد.

سردار نیلفروشان با اشاره به اینکه برخی از تجهیزات، سامانه‌ها و همچنین سلاح‌هایی که جدیداً به نیرو‌های سپاه اضافه شده بود در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت، عنوان کرد: پهپاد‌های دوربرد، موشک بالستیک نقطه‌زن، شناور‌های تندرو با سرعت ۹۰ نات به بالا و همچنین تجهیزات رزم زمینی در تعامل با تاکتیک‌های جدید از جمله تجهیزات مورد استفاده و ارزیابی شده، هستند.

سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ با بیان اینکه رزمایش تا پنج روز ادامه خواهد داشت، گفت: نیرو‌ها مطابق جدول رزمایش، تمرینات خود را در مقاطع مختلف ادامه می‌دهند. آنچه برای دیروز و تمرینات در نظر گرفته شد، تمرین بازی جنگ و پاسگاه فرماندهی تا پایین‌ترین رده یگان‌های شرکت‌کننده بود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها