رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

متولیان فرهنگی باید در حوزه جنگ نرم مقابله جدی داشته باشند

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: دشمن در جنگ سخت شکست خورده و رو به جنگ نرم آورده است و متولیان فرهنگی باید در حوزه جنگ نرم مقابله جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۹۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 28December 2021

متولیان فرهنگی باید در حوزه جنگ نرم مقابله جدی داشته باشندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه جشنواره سراسری «گوهر‌های فاطمی» ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: انسان به شرط داشتن تقوای الهی، شریف‌ترین و برترین موجود است و در صورت رعایت نکردن تقوای الهی می‌تواند پست‌ترین موجود باشد.

وی با اشاره به نشانه‌های عمومی و اختصاصی تقوای الهی اظهار داشت: عفت و غیرت از نشانه‌های اختصاصی تقوای الهی زنان و مردان است و تمام شخصیت، هویت و حیثیت‌شان به این دو نشانه بستگی دارد. اگر خدایی نکرده این مشخصه از کسی گرفته شود حتی اگر تمام عالم را هم داشته باشد دستش خالی و فقیر است. قرآن کریم آیات متعددی در خصوص حجاب دارد و این کتاب الهی، حیا را از برجسته‌ترین کمالات زن دانسته و بانوان را به عفت در نگاه، پوشش، راه رفتن و گفتار سفارش کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: در جنگ نرم، دشمن تمام ظرفیت‌های خود را بسیج کرده تا این دو گوهر ارزشمند را از ما بگیرد که اگر این اتفاق بیفتد بدون خونریزی و شلیک گلوله سرزمین‌های اسلامی به تصرف دشمن درمی‌آید. مسئولان اتاق فکر دشمن به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ بر ضد اسلام‌گرایی یا کشتن مسلمانان فایده‌ای ندارد و فقط با فاسد کردن آن‌ها می‌توان به هدف دست یافت.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: ما باید با تقویت و مستحکم‌سازی سنگر عفاف بانوان و غیرت مردان دشمن را در رسیدن به اهداف شیطانی ناکام بگذاریم. خوشبختانه به دلیل پایبندی بانوان سرزمین اسلامی به فرهنگ تعالی‌بخش فاطمی، دشمن تاکنون نتوانسته موفق باشد و از این به بعد هم موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتقا معنویت، اخلاق و رفتار هماهنگ با مبانی دینی اسلام مورد تاکید بسیار قرار دارد گفت: با اجرای اینگونه جشنواره و برنامه‌ها دنبال کننده آرمان‌های برتر حضرت فاطمه (س) هستیم و توسعه و تقویت برنامه‌های حجاب مستقیما حرکت در مسیر حضرت زهرا (س) است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گزارشی از اقدامات صوررت گرفته در راستای برپایی جشنواره گوهر‌های فاطمی ارائه کرد و اظهار داشت: با تلاش و همت مضاعف همکاران و خانواده‌های محترم آن‌ها خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته در ارسال آثار به رشد ۴ برابری رسیدیم.

وی افزود: البته ما به این قانع نیستم و امیدوارم با همت جدی خانواده‌ها شاهد توسعه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در کوی‌های سازمانی باشیم. حضرت زهرا (س) نمونه بارز بانوی دینی و الگوی انسانی است و بانوان جامعه اسلامی باید در حوزه‌های مختلفِ رفتاری به حضرت زهرا (س) تمسک کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگوی شایسته به جامعه مخاطب بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، ملی و انقلابی برشمرد و تاکید کرد: دشمن در جنگ سخت شکست خورده و رو به جنگ نرم آورده است و متولیان فرهنگی باید در حوزه جنگ نرم، مقابله جدی داشته باشند و اینگونه برنامه‌ها را به صورت مداوم و مستمر اجرا کنند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره شامل شعر، مقاله، دلنوشته، نقاشی، مسابقه کتابخوانی و کلیپ تجلیل به عمل آمد

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار