اختتامیه مسابقات قرآن کریم جامعه ایثارگری شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امورایثارگران در آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ایثارگری شهرستان‌های استان تهران گفت: قرآن کریم مناسب‌ترین پناهگاه برای بشر است و به انسان جایگاه، شخصیت، عزت و موقعیت می‌بخشد.
کد خبر: ۴۹۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 21December 2021

اختتامیه مسابقات قرآن کریم جامعه ایثارگری شهرستان‌های استان تهران برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، داوود نورچه‌ای مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امورایثارگران در این مراسم که در حسینیه شهدای منای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سالگرد شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان یک نسخه شفابخش و نشان دهنده راه سعادت و طریق اهل بیت (ع) برای ما است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قرآن کریم مناسب‌ترین پناهگاه و سپر برای بشر است و به انسان جایگاه، شخصیت، عزت و موقعیت می‌بخشد. قرآن کریم همانند زرهی فولادین انسان را در پناه خودش قرار می‌دهد و می‌توان گفت به عنوان بهترین پناهگاه مؤمن است که راه زندگی و آینده او را ترسیم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از قرآن به معنای فراهم‌آوری مقدمات، پیمودن مراحل و مراتب و سیر علمی و عملی است برای آشنایی، درک، فهم و استفاده از علوم، معارف و حقایق آن جهت نیل به ثواب‌ها، نتایج، برکات و مقامات بی‌شمار مترتب بر آن است.

نورچه‌ای در پایان افزود: به قرآن مرجعی بی‌نظیر در بهره‌مند کردن انسان‌ها در تمام زمینه‌ها است. همان‌طور که برای بهره‌مندی از آب که مایه حیات مادی انسان است، گاه نیاز به تلاش و کاوش و حفر چاه و کنار زدن لایه‌های خاک و سنگ از روی آن است، برای بهره‌مندی از قرآن این منبع و مایه حیات طیبه نیز نیاز مبرم به تمهیدات لازم و تلاش و کاوش مورد انتظار است.

در این مراسم از برترین‌های قرآنی شاهد و ایثارگر شهرستان‌های استان تهران تجلیل شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها