صدور رای محکومیت دولت آمریکا نسبت به ۵۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی

معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه از صدور رای محکومیت آمریکا نسبت به زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 21December 2021

صدور رای محکومیت دولت آمریکا نسبت به ۵۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، برابر اعلام معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه، در چارچوب اقدام متقابل حقوقی علیه دولت و مقامات آمریکایی و با عنایت به طرح دعوای تعدادی از آسیب‌دیدگان از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی علیه دولت آمریکا و مقامات وقت اجرایی این کشور نزد شعبه ۵۵ حقوقی دادگستری تهران به دلیل حمایت‌های مادی و معنوی صورت گرفته خواندگان آمریکایی از رژیم ستم‌شاهی و تشویق و تحریک این رژیم و ساواک به ارتکاب جنایات و شکنجه علیه آنان، پس از برگزاری جلسات رسیدگی، دادگاه، دولت آمریکا و سایر خواندگان آمریکایی را به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۸۰ دلار در این پرونده‌ها محکوم کرد.

تعداد خواهان‌های این پرونده‌ها ۵۵ نفر از زندانیان سیاسی و ورثه آن‌ها از استان‌های تهران، گلستان، قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است. خواندگان این پرونده‌ها نیز دولت آمریکا، سازمان سیا، وزارت خزانه‌داری و بانک مرکزی و ورثه هفت نفر از روسای جمهور پیشین و مقامات آمریکا است.

لازم به توضیح است از ابتدای سال جاری تاکنون، محاکم آمریکا علیه دولت و مقامات ایرانی مبلغی حدود ۱۹ میلیارد دلار رای صادر کرده‌اند. یکی از برنامه‌های نظام قضایی، شناسایی اموال و دارایی‌های آمریکا در کشور‌های ثالث از طرق مختلف و انجام هماهنگی با محاکم آن کشور‌ها برای بررسی امکان اجرای این احکام است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار