داور مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«اجرای عدالت» چالش مهم داوری مسابقات قرآن است

فیروزی به اجرای عدالت به‌عنوان چالش مهم داوری مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: علی‌رغم همه مشکلات موجود در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی با توجه به شیوع بیماری کرونا، اما رشد خوبی در زمینه قرائت در سطح جوانان را شاهد هستیم.
کد خبر: ۴۹۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 23December 2021

«هاله فیروزی» داور صوت چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سطح شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را بسیار خوب و رقابت‌ها را نزدیک و تقریبا در یک سطح دانست و اظهار داشت: علی‌رغم همه مشکلات موجود در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی با توجه به شیوع بیماری کرونا، ولی رشد خوبی در زمینه قرائت در سطح جوانان را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در زمینه صوت از یک سری تاکتیک‌ها می‌توانند استفاده کنند؛ البته یک سری امتیاز‌ها در ذات صدا وجود دارد، اما یک سری موارد را می‌توانند ایجاد کنند؛ مانند استفاده از تاکتیک‌هایی در زمینه پردازش صوت یا ویبراسیون که اگر برخی شرکت‌کنندگان این تاکتیک‌ها را بکار می‌بردند، ممکن بود فاصله امتیازشان بیشتر شود.

داور چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به اجرای عدالت به‌عنوان چالش مهم داوری مسابقات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: داوری‌ها باید به گونه‌ای باشد که از هیچکدام از مسابقه‌دهنده‌ها حقی ضایع نشود و انشاءالله که تاکنون اینگونه بوده باشد.

فیروزی خاطرنشان کرد: امسال با سطح‌بندی داوران قرآن، اتفاق خوبی که افتاد این بود که داوران از شهرستان‌ها هم انتخاب شدند و فقط شهر‌های بزرگ در اولویت داوری نبودند و در واقع عدالتی به لحاظ انتخاب داوران برقرار شد تا داورانی که برجسته هستند نیز بتوانند توانایی خود را به نمایش بگذارند و این موضوع در ارتقاء سطح مسابقات هم تأثیر دارد.

مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۹ آذر تا سوم دی در دو بخش خواهران و برادران به‌صورت حضوری (با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها