بکارگیری مهمات جدید و مین‌های ضد بالگرد در رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۷»

سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷سپاه از بکارگیری انواع مهمات جدید و مین‌های جهنده ضد بالگرد در این رزمایش خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ - 22December 2021

جزئیات اقدامات بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمید سرخیلی» سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه در حاشیه برگزاری سومین روز این رزمایش اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در راستای اجرای تمرینات سالیانه اقدام به برگزاری ارزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ کرده‌، امروز در روز سوم این رزمایش، یگان‌های نزسا به اجرای عملیات می‌پردازند و در منطقه‌ ساحلی خلیج‌ فارس دفاع قاطع و مستحکم در سواحل علیه دشمن متخاصم را تمرین می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش عملیات نیرو‌های ویژه صابرین برای انجام ضربه به دشمنانی که از مبادی مختلف قصد نفوذ دارند، انجام می‌شود.

سردار سرخیلی با بیان این‌که در بخش اول رزمایش عملیات ضد هلی‌برن و دفاع از سواحل به‌خوبی انجام شد، گفت: در این رزمایش ترکیبی از دسته‌ها به اجرای تمرین می‌پردازند و سلاح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف توپ‌خانه، زرهی، موشکی و پهپادی به اجرای عملیات می‌پردازند؛ نیروی زمینی سپاه با بکارگیری پهپاد‌های رزمی و تهاجمی برد عملیاتی خود را علیه دشمن گسترش داده‌ است.

سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه با اشاره به استفاده از انواع مهمات جدید در این رزمایش عنوان کرد: از مین‌های جهنده ضد بالگرد بهره خواهیم برد که در ارتفاع‌های مختلف و زمانی که دشمن قصد نشستن در یک منطقه را دارد، عمل می‌کند؛ علاوه بر این، غواصی در عمق و سطح نیز از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه در این رزمایش با استفاده از تنوع رسته‌های این نیروی عمل‌کننده در خلیج فارس است.

وی در خصوص پیام این رزمایش به مسئولان یاوه‌گوی رژیم صهیونیستی گفت: این صحبت‌ها صرفاً در داخل این رژیم منحوس و در میان بعضی کشور‌های اروپایی بُرد دارد؛ این حرف‌ها معمولاً در شرایط مذاکره زده می‌شود تا طرف‌های مقابل را برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی قانع سازد.

سردار سرخیلی افزود: قدرت ایران به قدری است که هرگونه تهاجم دشمن را در نطفه خفه کند و برد عملیاتی ما بسیار بالاست؛ لذا رژیم صهیونیستی عددی پیش روی ایران اسلامی نخواهد بود، اما در سطح خود، راهبرد‌های تکمیلی، تجهیزی و عدم غافلگیری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار