المعلومه فاش کرد؛

شمار پایگاه‌ها و نیرو‌های رزمی آمریکا در عراق

یک رسانه عراقی به ارائه جزییاتی از پایگاه‌های آمریکایی در عراق و شمار نیرو‌های رزمی و آموزشی آن پرداخته است.
کد خبر: ۴۹۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 22December 2021

شمار پایگاه‌ها و نیرو‌های رزمی آمریکا در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، المعلومه به ارائه جزئیاتی از پایگاه‌های آمریکایی در عراق و شمار نیرو‌های رزمی و آموزشی آن پرداخته و آورده است: از حضور نظامی امریکا در عراق بیش از ۱۹ سال می‌گذرد که در جریان آن مراکز حساس در بغداد و دیگر استان‌ها را مورد استفاده قرار داد و از آن‌ها به عنوان پایگاه‌های نظامی و عملیاتی استفاده کرد.

طارق الربیعی کارشناس عراقی امور امنیتی به المعلومه از نیت اشغالگران برای استقرار یک هزار و ۵۰۰ نظامی در مرز عراق با سوریه پرده برداشت و اظهار داشت: در شرایطی که شمار نیرو‌های آمریکایی که در پایگاه‌های نامعلوم مستقر هستند پنج هزار نیرو است اخیرا ناتو از طرح خود برای افزایش شمار مربیان نظامی از ۵۰۰ به چهار هزار نفر خبر داده است.

این کارشناس عراقی افزود: آمریکایی‌ها ۱۱ پایگاه دارند که در شش استان پراکنده است که مهمترین آن‌ها دو پایگاه در بغداد، یک پایگاه در موصل، سه پایگاه در اقلیم، دو پایگاه در کرکوک، یک پایگاه در تکریت و دو پایگاه نظامی در الانبار است.

وی تصرحی کرد: پایگاه‌هایی که در بغداد است یکی در منطقه التاجی و دیگری موسوم به ویکتوری در فرودگاه بغداد است.

الربیعی تاکید کرد: نیرو‌های آمریکایی در موصل در فرودگاه القیاره و در اربیل در منطقه موسوم به اتروش و الحریر هستند. این نیرو‌ها در سلیمانیه دو پایگاه در نزدیکی مرز‌های ایران و عراق، در الانبار دو پایگاه در مناطق البغدادی و الحبانیه و در کرکوک دو پایگاه در منطقه موسوم به رینج و دیگری التون کوبری دارند. این نیرو‌ها همچنین در پایگاه هوایی بلد تکریت دراستان صلاح الدین هم هستند.

این کارشناس عراقی در ادامه گفت: شمار نظامیان غیر آمریکایی در عراق به دو هزار و ۴۰۰ نظامی رسیده است که تاکنون به شکل روشن و شفاف درباره آن‌ها سخنی به میان نیامده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار