وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مردم میدان‌دار قرآن باشند/ دولت مردمی از فعالیت‌های قرآنی حمایت ویژه می‌کند

اسماعیلی با تاکید براینکه باید مردم میدان‌دار قرآن باشند، گفت: دولت مردمی از فعالیت‌های قرآنی حمایت ویژه می‌کند و در این راستا شش هزار فعال قرانی عضو صندوق هنر شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ - 24December 2021

مردم میدان‌دار قرآن باشند/ دولت مردمی از فعالیت‌های قرآنی حمایت ویژه می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مستبقات اظهار داشت: الحمدالله امسال این مسابقات با همتی که در کشور و در حوزه مدیریت اجرایی و درمان و همت ویژه رئیس جمهور شکل گرفت، علیرغم شیوه سویه جدید کرونا، مجالس فرهنگی ما برقرار است.

وی با تاکید براینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قران بوده‌ایم، گفت: در انقلاب اسلامی ما مدیون نوع نگاه امامین انقلاب در بازسازی اجتماعی و ارتقا جامعه دینی داشته‌اند، هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه ویژه کتاب

طرح کلی اندیشه اسلامی اشاره کرد و افزود: این کتاب بیانیه اصلی نگاه رهبران انقلاب به پایه‌های اصلی نهضت است و به قول فرنگی‌ها مانیفست اصلی نهضت انقلاب اسلامی ایران است.

اسماعیلی گفت: شخصی پیش از پیروزی انقلاب از شهید مطهری درخصوص روند اجرایی شدن انقلاب سوال می‌پرسند و مرحوم شهید مطهری یادداشت‌های آیت‌الله خامنه‌ای را به او تحویل می‌دهد، آن شخص پس از مطالعه می‌گوید بله این بهترین خط و مشی است که دولت انقلابی بتواند مسیر خود را پیدا کند.

وی با تاکید با اینکه پیروزی انقلاب اسلامی حاصل بازگشت به تعالیم قران بود، افزود: افرادی همچون شهید مطهری و رهبری معظم انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی بودند که با اجتماعی‌سازی قران در این نهضت بزرگ نقش آفرینی کردند.

وزیر ارشاد به مطالبه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما نسبت به مطالبه رهبری در موضوع قران عقب هستیم درحالی که برخی از کشورهای اسلامی چنین کارهایی را انجام داده‌اند.

اسماعیلی درخصوص نگاه دولت مردمی به قرآن اظهار داشت: نگاه دولت به قرآن مثبت است لذا باید با کمک دستگاه‌های مختلف قرانی مطالبات نظام درخصوص قران را رقم بزنیم. اما قران را باید مردمی پیش ببریم و در این زمینه‌ها نباید نگاه حاکمیتی داشته باشیم بلکه باید مردم و فعالان مردمی میدان‌داری کنند.

وی با بیان‌اینکه بیش از شش هزار نفر از فعالین قرانی عضو صندوق هنر هستند، گفت: هیچ موسسه قرانی و فعال قرانی نباید از حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم باشد. دولت علیرغم مشکلات اقتصادی که دارد اهتمام ویژه به حمایت از فرهنگ و هنر دارد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها