رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی:

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد «بیرجند» راه‌اندازی می‌شود

«هاشمی» بر لزوم گسترش جبهه انقلاب با ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین جوانان تأکید کرد و گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ٣٠٠ عنوان کتاب و ۶٠٠ جلد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ - 25December 2021

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد «بیرجند» راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید حسن هاشمی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین جوانان است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ انقلابی و اسلامی در دانشگاه، بیان داشت: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه باعث برکت شده و حال و هوای دیگری در دانشگاه و در میان دانشجویان فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی از درس دفاع مقدس در دانشگاه به ‌عنوان مسئله مهم و راهبردی یاد کرد و افزود: باید مباحث و دستاوردهای دوران دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه تحریفی به جوانان به‌ ویژه نسل دانشگاهی منتقل شود تا آن‌ها با شناخت آرمان‌های انقلاب، حدیث دلدادگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان و چگونگی دفاع از این آرمان‌ها را در آن شرایط نابرابر فراگیرند.

هاشمی دانشجویان را سفیری برای انتقال مباحث و دستاوردهای دفاع مقدس به نسل‌های بعدی دانست و تصریح کرد: استفاده از استادان مجرب و واجد شرایط که خود از رزمندگان آن دوران باشند و همه حقایق و سختی‌ها را با جان و دل چشیده باشند از موارد مهم در دانشگاه است که باید با نظارت دقیق و ارزیابی متولیان امر این خواسته محقق شود.

وی اضافه کرد: امید است تا با رویکرد علمی و معرفتی بتوانیم حفظ و نشر این بالندگی بزرگ دینی و ملی را با همه فرهنگ و ارزش‌های نهفته در آن نهادینه کنیم و از این رویکرد برای قدردانی از رزمندگان همت گماشته و هویت این اسطوره‌ها را که در آفرینش و خلق این پدیده عظیم نقش مهم و اساسی داشته‌اند، پاس بداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی بر لزوم گسترش جبهه انقلاب با ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین جوانان تأکید و خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ٣٠٠ عنوان کتاب و ۶٠٠ جلد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند افتتاح می‌شود.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این دیدار، اظهار داشت: کیفی‌سازی دروس دفاع مقدس و ارزیابی استادان به‌عنوان دو رکن اصلی در دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه به درس دفاع مقدس در دانشگاه نباید نگاه سطحی و گذرا داشت، متذکر شد: این درس حاصل سال‌ها جانفشانی ملتی است که برای حفظ دستاوردهای خود از جان، مال و همه چیز خود در راه تحکیم نظام جمهوری اسلامی و کوتاه کردن دست‌های غرب گذشتند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها