مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

استان فارس با بوی شهدا عطرآگین می‌شود

سرهنگ پاسدار «کوشکی جهرمی» از میزبانی استان فارس از پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام و ۳ شهید دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ - 26December 2021

عطرآگین شدن فارس به بوی عطر شهداءبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های تشییع شهدای تازه تفحص شده گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس در استان و برنامه‌های بزرگداشت روز ملی مقاومت در استان فارس پرداخت و اظهار داشت: در این هفته و هفته آینده مناسبت‌های سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که به عنوان روز جهانی مقاومت نام‌گذاری شده است و شهادت حضرت زهرا (س) را در پیش داریم که در کنار این، برنامه استقبال و تشیع از شهدای با نام و گمنام را در استان فارس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز نهم دی‌ماه، برنامه استقبال از پنج شهید گمنام و سه شهید شناسایی شده را برگزار خواهیم کرد، گفت: پیکر مطهر شهدا در روز هشت دی‌ بدون استقبال وارد فرودگاه خواهند شد و مراسم استقبال از شهدای گمنام را صبح روز نهم دی‌ از ساعت هشت از محل فرودگاه شهید دستغیب را برگزار خواهیم کرد.

کوشکی با یادآوری اینکه سه شهید بانام متعلق به شهرستان‌های شیراز، قیر وکارزین و خفر هستند، افزود: استان فارس تا روز ۱۶ دی‌ میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدا در ۵۰ تا ۶۰ نقطه عمدتاً در شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف برگزار خواهد شد ضمن اینکه در مراکز نظامی، فرهنگی، حسینیه‌ها، مساجد و... این برنامه‌ها اجرا خواهند شد.

وی با تصریح اینکه در روز ۱۴ دی‌ پیکر دو شهید با نام به شهرستان‌های خود انتقال داده می‌شوند و پیکر شهید بانام شیرازی در شیراز می‌ماند و پیکر یکی از ۵ شهید گمنام برای تدفین در شهرستان کازرون انتقال داده خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود تا روز ۱۵ دی‌ مردم در شیراز بتوانند به پیکرهای مطهر شهدا دسترسی داشته باشند.

کوشکی با ذکر این نکته که روز پنج‌شنبه، ۱۶ دی همزمان با سراسر کشور که ۲۵۰ شهید در سراسر کشور تشیع می‌شود در استان فارس هم تشییع و تدفین شهدای شناسایی شده و گمنام را داریم، افزود: پیکر مطهر یک شهید گمنام در کازرون و پیکر چهار شهید گمنام در شیراز تدفین خواهند شد؛ پارک علم و فناوری، مرکز پیشیبانی نیروی دریایی سپاه، پادگان هوا و فضای سپاه، پادگان آموزشی امام علی میزبان این چهار شهید در شهر شیراز برای تدفین خواهند بود و یک شهید شناسایی شده در شهر شیراز در گلزار شهدای دارالرحمه به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز جهانی مقاومت مصادف با ۱۳ دی‌ پرداخت و گفت: بدین مناسبت برنامه‌ای در ساعت ۹ صبح این روز در حرم مطهر شاهچراغ (ع)  با مشارکت تمام دستگاه‌ها و با محوریت سپاه فجر برگزار خواهد شد که همان روز پیکر هشت شهید نیز در مراسم حضور خواهند داشت.

وی با یادآوری اینکه پایگاه‌ها و نواحی مقاومت و تمام دستگاه‌ها در سراسر استان در روز ملی مقاومت برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد،گفت: در روز ۱۵ دی‌ماه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم وداع با شهدا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) پیش‌بینی شده است.

کوشکی با تأکید بر اینکه اگر از ظرفیت شهیدان که یادگاران دفاع مقدس هستند، استفاده شود این ایام، ایام پرباری خواهد شد، گفت: ۴۳ نقطه استان درخواست میزبانی پیکرهای مطهر شهید گمنام را برای تدفین داده‌اند اما پنج نقطه را مصوب کردیم به دلیل اینکه فقط به مناطقی پیکرهای مطهر شهید گمنام داده می‌شود که حداقل ۶۰، ۷۰ درصد یادمان شهدا را آماده کرده باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار