کارگروه حقوقی شهیدان و ایثارگران محیط‌بان و جنگل‌بان تشکیل می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی مشترک بر تشکیل کارگروه حقوقی شهیدان و ایثارگران محیط بان و جنگل بان تاکید کردند.
کد خبر: ۴۹۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ - 26December 2021

کارگروه حقوقی شهیدان و ایثارگران محیط‌بان و جنگل‌بان تشکیل می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت نیرو‌های محیط بانی در کشور در نشستی مشترک با رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: یکی از اولویت‌های در حال پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست موضوع احراز اثبات شهادت محیط بانان است تا امکان بهره مندی خانواده از حمایت‌های قانونی منظور شده برای خانواده شهدا فراهم شود و امیدواریم با تعاملات بیشتر شاهد به نتیجه رسیدن آن باشیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و پیشگیری از تخریب محیط زیست از جمله وظایفی است که در حال حاضر با حدود هفت هزار نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود، افزود: نزدیک به نیمی از این تعداد در بخش محیط بانی فعالیت می‌کنند که امیدواریم با استفاده از قوانین و حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در رفع دغدغه این عزیزان به نتایج مطلوب برسیم.

در ادامه این نشست سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا قدردان زحمات همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین بر ضرورت تشکیل «شورای حقوقی» شهیدان و ایثارگران محیط بان و جنگل بان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در چهارچوب قوانین تأکید کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهار چوب قوانین خود را ملزم به ارائه خدمات می‌داند و امیدواریم با تشکیل «کارگروه حقوقی» شهیدان و ایثارگران محیط بان و جنگلبان به راهکاری مشخص و راهگشا برای رفع مشکلات محیط بانان برسیم.

در این نشست، سرهنگ جمشید محبت خانی مشاور انتظامی رئیس سازمان و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و رضا فرخی زاده مشاور امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه گزارش و نقطه نظرات پیشنهادی درباره محیط بانان و جامعه ایثارگری پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار