نماینده ولی فقیه در مازندران:

شهید «سلیمانی» حفظ امنیت را به پست‌ها و میزها ترجیح داد

«محمدی لائینی» گفت: شهید سلیمانی بنده خدا بود و بیابان‌گردی را برای یاری دین خدا و حفظ امنیت را به پست‌ها و میزها و پولها ترجیح داد و شهدا اینچنین بودند.
کد خبر: ۴۹۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱ - 28December 2021

شهید «سلیمانی» حفظ امنیت را به پست‌ها و میزها ترجیح دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه سه شنبه در دوازدهمین دوره مسابقات جام ولایت و سومین دوره جام کوثر یادواره شهید مدافع حرم «محمد بلباسی» با اشاره به شهادت شهید «سلیمانی» اظهار داشت: شهید سلیمانی به دست شقی‌ترین افراد زمان به شهادت رسیده و دستور ترور و شهادتش مستقیم از کاخ سفید و شخص ترامپ داده شد و این افتخاری است برای یک شهید که رأس کفر و قله استکبار به میدان بیاید و کاری که نشانه حقارت و ناتوانی و عجز یک ابرقدرت مدعی است دست به کار ناجوانمردانه غیر انسانی زده است.

وی افزود: به اعتراف ترامپ، داعش را آمریکا بوجود آورد و سردار سلیمانی در مبارزه با داعش جهاد و تلاش کرده است، عراق و سوریه مورد حمله داعشی‌ها بود و کسی که به رفقای خود می‌گوید شما داعش را بوجود آوردید با کسی که با تروریسم دولتی مبارزه می‌کرد دستور قتلش را صادر می‌کند و نشانه بارز دروغگویی و نفاق همین است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در آستانه 9 دی قرار داریم، گفت: دستاورد بسیار زیاد از درس‌ها و عبرت‌ها در این حادثه وجود دارد؛ حادثه‌ای که به بهانه واهی و به اسم تقلب کار را به جای اینکه از مجرای قانون و مقررات خود که پیش بینی شده به عاشورای خیابانی و تخریب و کشتار و غارت اموال و آتش زدن وسایل جمل و نقل و اخلال در نظم عمومی کشید.

امام جمعه ساری اضافه کرد: اسرائیل غاصب رسما گفته که اینها سرمایه ما هستند و در مقابل نصیحتها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که دعوت به مطالبه از راهکارها و راههای قانونی کرده است همچنان بر طبل تقلب کوبیدند و بالاخره به عاشورا منتهی شد و توهین و جسارت به شعائر حسینی خشم ملت را برانگیخت و حماسه 9 دی را رقم زد و بساط فتنه برچیده شده است.

وی با بیان اینکه برخی از سفرای خارجی هم در حمایت از آشوبگران به کف خیابان آمدند و یقین داشتند که این ماجرا به سقوط نظام منتهی می‌شود، گفت: آنها عوامل خود را ماهها قبل آموزش دادند اما به لطف خدا و با بصیرت و هوشیاری ملت و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور بموقع ملت در میدان این فتنه و غائله خوابید ولی همچنان فتنه‌گری‌ها به شکل‌های دیگر ادامه دارد.

محمدی لائینی بیان کرد: ما نباید فکر کنیم دشمن دست از سر ما بر می‌دارد؛ وقتی که منافع دشمن را به خطر می‌اندازیم ایران اسلامی و این منطقه بسیار مهم از جغرافیای دنیا که جزیره ثبات برای آمریکا و نوکرانش بود را از دستشان می‌گیریم و رژیم شاهنشاهی نوکر استکبار را ساقط می‌کنیم خود به خود دشمنان دست از سر ما برنمی‌دارند.

وی تصریح کرد: فتنه 88 یک نمونه از حادثه بود و همچنان این حوادث را با اشکال گوناگون برایمان بوجود می‌آورند و فتنه بنزین 98 یکی از آنها بود.

محمدی لائینی با گرامیداشت حماسه 9 دی و قدردانی از حضور مردم بابصیرت خاطرنشان کرد: بحق نام این روز را روز بصیرت و میثاق با ولایت گذاشتند و اگر ما بصیرت داشته باشیم و پیوند امت بصیر و امام هوشیار و بیدار برقرار باشد دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند و این پیوند باید مستحکم‌تر از گذشته ادامه پیدا کند.

امام جمعه ساری بیان داشت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا این بود که بنده خدا بود و فلسفه آمدن انبیا این است که انسان را به جایگاه بندگی خدا آشنا کند؛ در نظام هستی دو تا پست خدایی و بنده خدایی داریم و اومانسم و لیبرالیسم از هر فرد یک خدا می‌سازد و انسان محوری را تأکید دارد اما خواسته دین این است که باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسیحیت تحریف شده مسیح را سه خدایی می‌دانند اما در توصیف ناب قرآن مسیح بنده خداست، تصریح کرد: همه موجودات بنده خدا هستند و دین آمد تا جایگاه انسان‌ها را به او نشان بدهد و حضرت زهرا جای خود را شناخت و بنده خدا بود و بهترین توصیف برای پیغمبر هم بنده بودن اوست و بندگی خدا کردن فضیلت است.

امام جمعه ساری افزود: اگر همه بنده خدا باشند نظارت خدا کافی است و باید به یک نظارت باطنی و خودنظارتی برسیم و بنده خدا باشیم و به دنیا و آخرت بیندیشیم.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی بنده خدا بود و بیابان‌گردی را برای یاری دین خدا و حفظ امنیت را به پست‌ها و میزها و پولها و ... ترجیح داده است و شهدا اینچنین بودند و ملت بصیر و خبیر ایران راه بندگی خدا را در پیش گرفتند و بلاها و گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشت و تحریم و ناکارآمدی‌ها را تحمل می‌کنند و راه خدا را باید با صبر و تحمل پیش برد و از سرمایه‌ها برای اقتدار نظام بهره ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار