فرمانده نیروی دریایی سپاه:

امنیت پایدار را در جغرافیای خلیج فارس برقرار کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو با تلاش و مجاهدت رزمندگان دریادل توانسته امنیت پایدار در جغرافیای خلیج فارس برقرار کند.
کد خبر: ۴۹۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ - 30December 2021

امنیت پایدار را در جغرافیای خلیج فارس برقرار کرده‌ایمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه) ۹ دی از جزایر نازعات خلیج فارس بازدید کردند.

دریادار تنگسیری در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از ریاست مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: امروز با عنایت خداوند متعال نیروی دریایی سپاه با تلاش و مجاهدت رزمندگان دریادل توانسته امنیت پایدار در جغرافیای خلیج فارس برقرار کند تا همه مردم بتوانند از این نعمت الهی بهره برداری کنند.

وی افزود: امروز سیادت و صیانت نیروی دریایی سپاه بر سطح، زیر سطح و بالای سطح در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز با انجام اصل کنترل باند و اشراف اطلاعاتی هوشمندانه به صورت مطلوب و پایدار در حال انجام است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه نزدیک به سه سال است که توانسته با فرمان حکیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج دریایی را تشکیل و با ساماندهی بیش از ۴۸ هزار نفر در سواحل شمالی و جنوبی از مردم نجیب و ولایتمدار این مناطق، یک نیروی توانمند، جهادی و باانگیزه برای خدمت رسانی، ایجاد امنیت پایدار، عمران و آبادی سواحل، اشتغال زایی و مردمی کردن جزایر سازماندهی کند.

دریادار تنگسیری با مثبت ارزیابی کردن حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جزایر نازعات خلیج فارس اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، سوخت، دام و تخلفات زیست محیطی دریایی اقدام ات ارزنده‌ای انجام داده که می‌طلبد مجلس شورای اسلامی با انجام اقدامات هم‌افزا و مؤثر به حمایت و پشتیبانی‌های شایسته در این زمینه‌ها کمک کند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این بازدید گفت: هدف از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان هرمزگان، بازدید از جزایر راهبردی خلیج فارس و برخی سواحل استان است که با همکاری فرمانده نیروی دریایی سپاه و استاندار هرمزگان انجام می‌شود.

وی گفت: اقداماتی که نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های ثبات امنیت و اقتدار دریایی، مبارزه با قاچاق‌های کلان و سازماندهی شده دام، سوخت، کالا و تخلفات زیست محیطی دریا انجام می‌دهد قابل تحسین و تقدیر است که جا دارد از مجاهدت‌های شایسته و مخلصانه سردار تنگسیری و رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه تقدیر تشکر کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی مثبت از سفر به جزایر نازعات و بازدید اعضای کمیسیون، افزود: برای مردمی کردن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اقدامات مناسب و شایسته‌ای از سوی سپاه برداشته شده که می‌طلبد نمایندگان مجلس اکنون که در فصل بودجه بندی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم حتماً به صورت ویژه‌ای برای پشتیبانی از طرح‌های عمرانی و آبادسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در موضوعات خدمات، امور شهری، رفاهی، ترابری هوایی دریایی، بهداشت و درمان، آموزشی، تأسیسات آب و برق، آموزشی و صنایع زود بازده که هر کدام به نوعی در ثبات امنیت نقشی دارند برای جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک به صورت ویژه‌ای اقدام کنند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها