مستند «خط ۲۵‌متری» در مشهد رونمایی شد

مستند «خط ۲۵‌متری» روایت «غواصان خراسانی» از عملیات کربلای۴ با حضور راویان دفاع مقدس و خانواده شهدای غواص در مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۴۹۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ - 01January 2022

به گزارش دفاع پرس از مشهد، مستند «خط ۲۵متری» با حضور راویان دفاع مقدس و خانواده شهدای غواص در پردیس سینمایی هویزه اکران و رونمایی شد.

این مستند به‌ تهیه‌کنندگی و کارگردانی ادریس اسلامی به روایت چند رزمنده غواص خراسانی از عملیات کربلای چهار و نهر خین می‌پردازد، صحبت از جنگ با آب است، آنجا که غواصان وقتی قدم در آب گذاشتند «لبیک اللّهم لبیک» را زمزمه کردند.

محمدصادق شاه‌تقی‌راد، غواص و جانباز دفاع مقدس اظهار داشت: امروز اگر زبان هنر و رسانه نباشد انجام کار برای شهدا خیلی سخت خواهد بود. در روزگاری که برای ساخت تیزر تبلیغاتی یک‌دقیقه‌ای هزینه بسیاری پرداخت می‌شود، تهیه و ساخت مستندی با هزینه شخصی کارگردان جای تجلیل دارد.

وی در ادامه به شرایط سخت عملیات کربلای چهار نیز اشاره کرد و گفت: در شلمچه کنار نهر خین استحکامات دشمن و دژی با هفت متر ارتفاع وجود داشت. در دل نهر خین نیز انواع مین‌ها و سیم‌های خاردار حلقوی و خورشیدی قرار داده شده بود.

شاه‌تقی‌راد «خط ۲۵متری» را خط بین کفر و اسلام و خط میان حق و باطل دانست و گفت: رزمندگان در آن شرایط سخت و خاص منطقه آموزش دیدند، وضعیت به‌گونه‌ای بود که به عفونت گوش دچار شدند و تب ۴۰ درجه داشتند، بااین‌همه حاضر به درمان نبودند تا مبادا از آموزش عقب بمانند.

وی با یادی از شهیدان غواص حمید رحیم‌پور و ابراهیم چهارنایی مفرد گفت: شهید رحیم‌پور دانش‌آموز بود و برای دفاع از کشورش به جبهه آمد. او با سن کم در سخت‌ترین شرایط غواصی می‌کرد و به دیگر رزمندگان هم روحیه می‌داد، شهید توفیق خط‌شکنی در لباس غواصی را داشت.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: ابراهیم آرزوی شهادت داشت و در نهایت به خواسته‌ خود رسید، با این‌همه مدت‌ها نمی‌توانستم موضوع شهادت او را به مادرش بگویم، اکنون این مادر شهید از میان ما رفته و پیکر ابراهیم هم هنوز بازگشته است.

وی با بیان اینکه عملیات کربلای چهار غربت عجیبی داشت، گفت: ما هر روز در جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار داریم. همان‌طور که جوانان ما در سایه معرفت عاشورایی و با آموزش تاکتیکی توانستند فاتح میدان جنگ شوند امروز هم با این نگاه و مکتب عاشورایی می‌توانیم در جبهه اقتصادی و فرهنگی پیروز شویم.

در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهید ابراهیم چهارنایی مفرد، پوستر مستند «خط ۲۵متری» به‌دست راویان آن امضا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار