فرزندان شهدای مدافع حرم به یاد سردار سلیمانی سرو می‌کارند

رییس فرهنگسرای نیاوران از کاشت درخت سرو با نام «سردار قاسم سلیمانی» توسط فرزندان شهدای مدافع حرم خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 02January 2022

فرزندان شهدای مدافع حرم به یاد سردار سلیمانی سرو می‌کارندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس،  فرهنگسرای نیاوران رویداد هنری سرو ایرانی را که ادای احترام هنرمندان به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است از ۱۳ تا ۱۷ دی‌ برگزار می‌کند و درخت سروی به یاد سردار دلها در فرهنگسرای نیاوران کاشته می‌شود.

ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران با اشاره به عنوان این رویداد هنری، اظهار داشت: نام این رویداد را ویژه برنامه هنری سرو ایرانی انتخاب کردیم که برگرفته از نماد و سمبل درخت سرو ایرانیان است، زیرا درخت سرو در تاریخ نشان‌دهنده مقاومت ایرانیان محسوب می‌شود. پس از انتخاب عنوان، بهترین گزینه برای قرار دادن در معرض تماشا، هنر‌های تجسمی است که می‌توانست در قالب یک نمایشگاه برای مخاطبان ارایه شود.

به گفته همراه، آیین افتتاحیه این رویداد با حضور مسوولان و هنرمندان پیشکسوت و شاخص برگزار می‌شود و برنامه‌هایی مانند پرده‌خوانی محسن میرزاعلی، آیتم‌های نمایشی، موسیقی و شعرخوانی شاعرانی مانند علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی و قادر طهماسبی در دستور کار قرار دارد. در ادامه برنامه، به‌صورت نمادین یک درخت سرو در فضای فرهنگسرای نیاوران به نام سردار قاسم سلیمانی و توسط فرزندان شهدای مدافع حرم کاشته می‌شود و پلاک می‌خورد.

وی با بیان اینکه از آثار متفاوت دو سال گذشته در این نمایشگاه استفاده می‌شود، افزود: موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر هم آثاری را به هنرمندان سفارش داده بود که در کنار این آثار به تماشا می‌گذاریم. نمایشگاه آثار تجسمی سرو ایرانی را با بودجه‌ای بسیار کم در حد فرهنگسرا‌های شهرداری و مراسمی که در مساجد برپا می‌شود در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کنیم.

رییس فرهنگسرای نیاوران  با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه، یادآور شد: نمایشگاه شامل ۱۰۰ اثر هنری در حوزه‌های نقاشی، خوشنویسی، عکس و پوستر می‌شود. در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، از تعدادی هنرمندان شاخص در قالب ایجاد کارگاه‌های هنری حوزه نقاشی و خوشنویسی هم بهره می‌بریم. همچنین پنج هنرمند نقاش و سه هنرمند خوشنویسی صاحب‌نام در این رویداد، آثاری خلق می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار