عضو ائتلاف «دولت قانون»:

مذاکره هیئت هماهنگی با صدر ۱۶۰ کرسی برای شیعیان به ارمغان می‌آورد

محمد البیاتی گفت: مذاکرات هیئت هماهنگی شیعی با جریان صدر می‌تواند ۱۶۰ کرسی برای احزاب و جریان‌های شیعی در پارلمان جدید به ارمغان آورد.
کد خبر: ۴۹۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ - 02January 2022

مذاکره هیئت هماهنگی با صدر ۱۶۰ کرسی برای شیعیان به ارمغان می‌آوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «جاسم محمد البیاتی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص سلسله مذاکرات میان هیئت هماهنگی شیعی با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر مطرح کرد.

وی در سخنانی اظهار داشت: مذاکرات هیئت هماهنگی شیعی با جریان صدر می‌تواند ۱۶۰ کرسی برای احزاب و جریان‌های شیعی در پارلمان جدید به ارمغان آورد. مذاکرات میان هیئت هماهنگی با جریان صدر با هدف کاهش اختلاف نظر‌ها میان دو طرف صورت می‌پذیرد.

روز پنجشنبه بود که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با صدور فرمانی موعد برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید این کشور را تعیین کرد. صالح با صدور این فرمان، روز ۹ ژانویه سال آتی میلادی (۱۹ دی ماه) را به عنوان تاریخ برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید عراق تعیین کرد. در فرمان رئیس جمهور عراق آمده است که مُسن‌ترین فرد در میان نمایندگان حاضر در پارلمان، ریاست سِنی جلسه را برعهده خواهد داشت.

این اتفاق درحالی رخ داد که روز چهارشنبه گذشته سران هیئت هماهنگی شیعیان عراق دیدار مهمی را با «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در شهر «نجف» برگزار کردند. پس از پایان دیدار مذکور، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» گفت: «دیدار با مقتدی صدر، مسئولانه و مثبت بود. این دیدار بر اساس ترجیح منافع دولت مقتدر انجام شد. موضوع تضمین‌های موفقیت تشکیل دولت در روز‌های آینده بررسی خواهد شد».

البته برگزاری دیدار میان سران هیئت هماهنگی شیعی با رهبر جریان صدر حاشیه‌هایی را نیز به دنبال داشت. از جمله می‌توان به عدم مشارکت «نوری المالکی» رهبر ائتلاف «دولت قانون» در این دیدار اشاره کرد.

در همین ارتباط، «عالیه نصیف» عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: «ادعا‌های مطرح شده در خصوص علت حضور نیافتن نوری المالکی در نجف به هیچ وجه صحت ندارد». این عضو ائتلاف دولت قانون در ادامه سخنانش اظهار داشت: «کسانی که اختلاف بین المالکی و صدر را مطرح می‌کنند، در پی ضربه زدن به وحدت اعضای هیئت هماهنگی و بیت شیعی هستند».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار