معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

حل مشکلات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی/ نخبگان تکیه‌گاه کشور هستند

دریادار «سیاری» جوانان نخبه را تکیه‌گاه و آینده‌سازان کشور دانست و گفت: نخبگان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، مشکلات را مرتفع کنند.
کد خبر: ۴۹۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ - 03January 2022

دریادار سیاریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه نزاجا که در مرکز آموزشی شهدای ۰۱ نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: نخبگان و جوانان، تکیه‌گاه و آینده‌سازان کشور هستند.

وی خطاب به نخبگان وظیفه نیروی زمینی ارتش گفت: شما جمعی از نخبگان در تخصص‌های مختلف هستید که می‌توانید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، مشکلات را مرتفع کنید.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی می‌شود و برخلاف دیگر دوره‌های جذب ارتش تلاش شده تا در زمان یک ماه برنامه‌ریزی‌های لازم با توجه به سطح سواد و تخصص شما صورت گیرد.

امیر سیاری افزود: شما عزیزان در این دوره با مسائلی چون سازمان‌ها، سوابق، فرهنگ سازمانی ارتش و اندکی با رزم مقدماتی و سایر تخصص‌ها و به دست گرفتن سلاح آشنا می‌شوید و بعد به کار علمی خود پرداخته و در جهت حل مشکلات علمی نیرو‌های مسلح گام برمی‌دارید.

وی اظهار داشت: سازماندهی شما و ترکیب شما در گردان‌های آموزشی و فرماندهان شما به‌صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: خواسته ما این است که از این دوره بهره کافی را ببرید تا ما متوجه بشویم که چقدر توانسته‌ایم به اهداف خود در حوزه سربازان نخبه دست یافته‌ایم.

دریادار سیاری گفت: ارتش برای حفظ توان دفاعی و بازدارندگی و آمادگی انجام مأموریت و مقابله با تهدیدات، نیاز به پیشرفت علمی و جذب نیروی انسانی کارآمد دارد؛ از این رو، بخشی از کارکنان ما را سربازان وظیفه تشکیل می‌دهند که با توجه به تخصص‌ها به سازمان ارتش اضافه می‌شوند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی دوران سربازی یکی از با ارزش‌ترین دوره‌ها برای ساخت جوانان و دوره ارزشمندی در تأمین امنیت کشور دانست و تأکید کرد: سربازان نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت کشور دارند.

وی با اشاره به خدمات و رشادت‌های رزمندگان و نیرو‌های وظیفه در دفاع مقدس بیان کرد: تنها در ارتش در آن دوران بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز وظیفه خدمت کرده‌اند و اگر موفقیتی به دست آمده به برکت مجاهدت سربازان وظیفه بوده که دوشادوش سایر نیرو‌ها از کشور ما در برابر تهاجم دشمن تا بن دندان مسلح و از عزت و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

امیر سیاری برخورداری از تجهیزات نظامی در دفاع از کشور را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و افزود: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم، اما دستور امام خمینی (ره) این بود که به ارتش بروید و خودتان تجهیزات را تولید کنید؛ لذا نخبگان در تولید تجهیزات مورد نیاز و سلاح نقش اساسی ایفا کردند و با مجاهدت‌های مختلف و استفاده از خلاقیت توانستند تجهیزاتی بسازند که در دفاع مقدس راهگشا شود؛ درواقع نخبگان نیاز نیرو‌های مسلح را در شرایط تحریمی، تأمین کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تأکید کرد: موفقیت‌های نیرو‌های مسلح به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مختلف پیشکسوتان به دست آمده است، لذا امروز باید قدر فرصت‌ها را بدانید و در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کنیم.

وی گفت: امروز نوع تهدیدات متفاوت شده و اگر ملتی قادر به دفاع از خود نباشد، قطعاً آسیب خواهد دید، از این رو تولید علم و دانش مورد نیاز برای تأمین تجهیزات و دانش مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات نو بر عهده نخبگان و جوانان است که باید در این مسیر حرکت و با نگاه به آیند در جهت تأمین نیازمندی‌های کشور حرکت کنند.

امیر سیاری پیشرفت‌های کشور را در حوزه رزم زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی بسیار خوب دانست و عنوان کرد: اگرچه توانمندی‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی و پدافند هوایی داریم، اما قطعاً شما نخبگان باید به نیاز‌های آینده کشور در این عرصه‌ها توجه و در جهت تأمین آن حرکت کنید.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان گفت: هر کشوری که می‌خواهد به رشد و بالندگی خود ادامه دهد و مستقل باشد، قطعاً با تهدیداتی روبه‌رو است و دشمنان از این طریق می‌خواهند ما را تابع خود کنند؛ اما ملت آزاده و سرافراز ایران با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از دانش و توانمندی جوانان، همواره بر آرمان‌های عظیم انقلاب اسلامی ایران تأکید داشته و مقتدرانه در مسیر تجلی این آرمان‌ها حرکت کرده است تا به واسطه دستیابی به این اهداف والا هیچ کشوری نتواند چشم طمع به کشورمان بدوزد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار