رییس سازمان حج و زیارت:

زائران بیشتری به اماکن متبرکه سوریه مشرف می‌شوند

رشیدیان ابراز امیدواری کرد زائران بیشتری به زیارت اماکن متبرکه سوریه مشرف شوند.
کد خبر: ۴۹۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ - 04January 2022

زائران بیشتری به اماکن متبرکه سوریه مشرف می‌شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با هدف بررسی آخرین خبر‌ها و تحولات در خصوص سفر‌های زیارتی به اعتاب مقدسه در سوریه و عراق و سرزمین وحی برگزار شد، به اعزام هیئتی به عراق برای بررسی و تجزیه و تحلیل شیوه جدید اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات اشاره و ابراز امیدواری کرد که اعزام زائران ایرانی به دمشق که با استقبال طرف سوری همراه بوده است، ادامه یابد و زائران بیشتری به زیارت اماکن متبرکه در سوریه مشرف شوند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات، اعزام دو کاروان ۲۵ نفره در ۱۶ و ۱۹ دی به سوریه را یادآور شد و به امکان برقراری پرواز‌های مستقل از دیگر استان‌ها از جمله خراسان رضوی و کرمان در صورت تکمیل ظرفیت زائران در حد یک پرواز اشاره کرد.

اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت نیز درباره اخبار و اطلاعات منتشر شده در خصوص نحوه برگزاری عمره و حضور عمره گزاران خارجی در سرزمین وحی گزارش دادند.

رضایی با بیان اینکه با شیوع سویه جدید اومیکرون و افزایش تعداد مبتلایان، محدودیت‌های جدید کرونایی در عربستان اعلام شده، تصریح کرد: در رابطه با مسایل اجرایی حج آینده نیز از سوی وزارت حج عربستان تاکنون اطلاع رسانی نشده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست بر لزوم توجیه دست اندرکاران حج و زیارت و دفاتر زیارتی در موضوع شفافیت حساب‌های مالی با طرف‌های عراقی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به مکاتبه قبلی با دولت، موضوع سفر عمره را پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب همچنین با گرامیداشت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص)، به روایت "حُبِّبَ إلَیَّ مِنْ دُنْیاکُمْ ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجْهِ رَسُولِ اللّهِ، وَالاْنْفاقُ فی سَبیلِ اللّهِ" اشاره کرد و اظهار داشت: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا و انفاق و کمک به نیازمندان در راه خداوند متعال سه چیزدوست داشتنی و محبوب حضرت فاطمه (س) در دنیا بود.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز علاوه بر قرائت و آموزش قرآن، به انفاق در راه خدا هم توجه ویژه داشت و منزل شان را در کرمان تبدیل به بیت الزهرا (س) کرد و در ایام فاطمیه در این مکان عزاداری برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه سردار دل‌ها در امتداد خط امام امت و رهبری گام برمی‌داشت، تصریح کرد: آن شهید بزرگوار بدور از مصلحت اندیشی، در دفاع از ولایت استوار بود و از رهبر انقلاب با عزت تمام یاد می‌کرد.

نواب افزود: سردار دل‌ها تاکید داشت با توجه به سفر‌هایی که به کشور‌های دیگر داشته است هیچ حکیمی را در حد مرجع والا مقام رهبری معظم انقلاب نمی‌شناسد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها