اوج‌گیری شدید اومیکرون در آمریکا، استرالیا و انگلیس

گسترش سویه اومیکرون در سراسر جهان باعث افزایش شدید مبتلایان در کشور‌های مختلف، از جمله آمریکا و انگلیس شده است.
کد خبر: ۵۰۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 13January 2022

اوج‌گیری شدید اومیکرون در آمریکا، استرالیا و انگلیس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، تعداد بیماران بستری شده به دلیل ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا بالاترین میزانی است که تا به حال ثبت شده است، و این موضوع مقامات را مجبور کرده تا اقدامات اضطراری را در میان افزایش مداوم موارد ناشی از سویه بسیار مسری اومیکرون انجام دهند.  

به گزارش «سی‌ان‌ان»، بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، بیش از ۱۵۱ هزار آمریکایی روز چهارشنبه در سراسر این کشور به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری شدند.

طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا به طور روزانه میانگین بیش از ۷۴۷ هزار و ۲۶۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را در هفته گذشته ثبت کرده است.

این نرخ بیش از سه برابر نرخ زمستان گذشته است؛ در آن زمان نرخ میانگین روزانه به حدود ۲۵۲ هزار مورد بوده است. در زمان اوج شیوع سویه دلتا، این نرخ حدود ۱۶۶ هزار مورد بوده است.

سازمان بهداشت پان آمریکن روز چهارشنبه گفت انتظار دارد که اومیکرون در هفته‌های آینده به سویه غالب کووید-۱۹ در قاره آمریکا تبدیل شود.

سازمان بهداشت پان آمریکن گفت که ابتلا‌ها به ویروس کرونا در سراسر قاره آمریکا تقریباً دو برابر شده و در ۸ ژانویه به ۶.۱ میلیون مورد رسیده است. این تعداد در در ۱ ژانویه ۳.۴ میلیون نفر گزارش شده بود. تعداد موارد ابتلا در مقایسه با مدت زمان سال قبل ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

در طرف دیگر دنیا، استرالیا روز پنجشنبه بزرگترین موارد ابتلا را به دلیل شیوع اومیکرون گزارش کرد. نرخ بستری شدن در بیمارستان‌ها در این کشور افزایش یافته است.

پس از مهار موفقیت آمیز ویروس در اوایل همه گیری، استرالیا در دو هفته گذشته نزدیک به یک میلیون مورد ابتلا را گزارش کرده است.

مجموع مبتلایان شناسایی شده از زمان شروع همه گیری این ویروس تاکنون به ۱.۴ میلیون نفر رسیده است.بیش از ۱۴۷ هزار مورد جدید ابتلا در روز پنجشنبه در استرالیا ثبت شده است که حدود ۹۲ هزار مورد آن مربوط به پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا، یعنی نیو ساوت ولز است.

در انگلیس، ابتلا‌ها در هفته‌های اخیر به اوج بی‌سابقه‌ای رسیده اند. بر اساس داده‌های دولتی، انگلیس ۳۹۸ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرده و این دومین روز متوالی است که این رقم روزانه به بالاترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسیده است.

این آمار از ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ تاکنون، که در آن روز ۴۴۲ مورد مرگ گزارش شده بود، بالاترین آمار بوده است.

مجموع تلفات کرونایی انگلیس از ابتدای همه گیری تاکنون ۱۵۱ هزار و ۷ نفر گزارش شده است.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار