شیوع سریع اومیکرون در آمریکا و اروپا

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و اروپا به شکل بی‌سابقه‌ای روبه افزایش است.
کد خبر: ۵۰۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ - 11January 2022

شیوع سریع اومیکرون در آمریکا و اروپا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رسانه‎های آمریکایی گزارش دادند که این کشور طی شبانه روز گذشته دستکم یک میلیون و ۱۳۰ هزار مبتلای جدید ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

در همین حال گزارش‎ها از قصد دولت‌های اروپایی برای کاستن از قوانین محدود کننده مربوط به کووید-۱۹ حکایت دارند و این در حالی است که سویه بسیار مسری‌تر، اما کمتر کشنده اومیکرون، کشور‌های اروپایی را به طور گسترده‌ای تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین فرانسه با وجود رکورد تقریباً ۲۷۰ هزار مورد ابتلا در روز را ثبت کرده، پروتکل‌های آزمایش را برای دانش آموزان تسهیل کرده است.

همچنین انگلیس شروع به استفاده از پرسنل نظامی برای حمایت از بخش مراقبت‌های بهداشتی کرده است.

اسپانیا نیز در حال بازگرداندن پزشکان بازنشسته به عرصه کار است؛ در ایتالیا نیز چالش غیبت نزدیک به ۱۳ هزار کارمند بخش بهداشتی به دلیل ابتلا به کرونا و یا با تعلیق به دلیل عدم واکسیناسیون تشدید شده است.

انگلیس، سوئیس، اسپانیا و بلژیک همگی دوره‌های قرنطینه را کاهش داده‎اند و شرایط را برای بازگشت کارکنان به کار تسهیل کرده‎اند.

در همین حال موسسه ملی بهداشت عمومی جمهوری چک اعلام کرد که سویه اومیکرون به سویه غالب در این کشور تبدیل شده است.

کارشناسان، می‎گویند که این کشور ۱۰.۷ میلیون نفری اروپای مرکزی انتظار دارد موج اومیکرون در اواخر ژانویه با حدود ۵۰ هزار مورد ابتلا در روز به اوج خود برسد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار