نایب رئیس مجلس:

تجلی ولایت‌پذیری را می‌توان در حاج قاسم دید

نیکزاد شهید حاج قاسم سلیمانی را تجلی ولایت‌پذیری معرفی کرد و از او به‌عنوان فردی یاد کرد که به هدفش یقین داشت.
کد خبر: ۴۹۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ - 04January 2022

حاج قاسم کسی است که می‌توان تجلی ولایت‌پذیری را در آن دیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه حقوقدانان که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب بی‌نظیری در دنیاست. انقلاب اسلامی حکمرانی الهی و اسلامی را در پهنه گیتی گسترش داد، اما ما نتوانستیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم. ما باید به آرمان‌های اسلام اصیل برسیم. امام وقتی انقلاب را به ثمر رساند خیلی‌ها به ایشان وعده دادند که به قم برگردید و مکتب سیاسی را به ما بسپارید، اما امام قبول نکرد. پس آن‌چه مهم است این است که ما باید پیرو اسلام اصیل باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این ما باید پیرو ولایت باشیم. ما باید دنبال اخلاق حکمرانی، ولی فقیه زمان خودمان باشیم. اولین شهید ولایت حضرت زهرا (س) است و ایشان شهیده راه دفاع از امام عصر خودشان هستند. ما باید قدر ملت را نیز بدانیم. من از شما می‌پرسم آیا واقعا حقوق مردم در ادارات، موسسات، سازمان‌ها و... رعایت می‌شود؟

نیکزاد با اشاره به ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی گفت: آن کسی که می‌توان تجلی ولایت‌پذیری را در آن دید حاج قاسم سلیمانی است. حاج قاسم سلیمانی ایمان نداشت بلکه یقین داشت. حاج قاسم سلیمانی اخلاص بسیار زیادی هم داشت، اما هرکسی که یقین و اخلاص داشته باشد که حاج قاسم نمی‌شود بلکه معلم اخلاق خوبی می‌شود، ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی شجاعت بود.

وی همچنین عنوان کرد: هرکس ولایت‌پذیری نداشته باشد، کارش برکت ندارد. حاج قاسم سلیمانی داغش بر دل ما می‌ماند، اما خوش بحالش، حقش بود شهید شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: در سفر اخیری که به اسپانیا داشتم به رئیس کنگره کشور اسپانیا گفتم با چه قانونی، شقی‌ترین انسان روی کره زمین دستور داده، پاک‌ترین و بااخلاص‌ترین انسان کره زمین را از روی ایران بردارد؟ من یقین دارم کاری که می‌توان انجام داد در زمینه ترور، دفاع حقوقی در عرصه بین‌الملل است که باعث رسوایی بانیان آن در عرصه بین‌الملل می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها